brevfletning
Hej. Er i et firma med 5 afdelinger. Hver måned sender jeg et brev til hver afdeling med medarbejdernes nye koder til et intranetværk.Jeg har lavet en liste i Excel der ser sådan ud
NAVN KODE AFDELING
..Dertil har jeg et word-dokument med en standard-tekst "Her er din nye kode bla bla" osv.
Opgaven består nu i at få flettet dataene fra Excel-arket ind i word således at der er en overskrift
"Hej leder i <afdeling>"
Tekst tekst tekst
OG SÅ ET SKEMA!
Skemaet skal indeholde overskrifterne
NAVN KODE
Her kommer så problemet. I Excel-arket optræder der x antal poster med samme afdeling, men forskellige navne og koder. I word-dokumentet skal de flere gange optrædende afdelinger kun forekomme een gang - nemlig i toppen af dokumentet, mens skemaets indhold dannes ud fra flere poster - nemlig de poster hvor afdelingerne er ens.
Hvordan laver man det? :) Kan godt finde ud af at oprette dataforbindelse og alt det, og har også læst nogle steder at man skal bruge adresselister/kartotek osv, men kan ikke lige umiddelbart gennemskue i word hvordan netop den funktion bruges.
Kører med word 2007, men har også 2003