Avatar billede kristofferbjohansen Nybegynder
07. februar 2009 - 15:13 Der er 3 kommentarer

Bærbar fryser

Hej!

Min nye bærbar (Zepto Nexus A15), har det med at fryse - især hvis jeg indsætter noget i USB portene, eller justerer batteritilstand eller sætter strømforsyning i. Når den fryser er jeg nødt til at lave et hard reset på den, da den jeg ikke kan gøre andet. Hvis jeg lader den stå mens den er frosset, går der noget tid før den selv genstarter.
Når man kigger i loggen, finder jeg ofte (ikke altid) følgende meddelelse:

Kilde: ACPI
Hændelses ID: 13
": Den integrerede controller svarede ikke inden for den angivne timeoutperiode. Dette kan betyde, at der er en fejl i den integrerede controllers hardware eller firmware, eller at BIOS forsøger at få adgang til den integrerede controller på en forkert måde. Du bør dog kontakte computerproducenten med henblik på at få en opgraderet BIOS. I nogle situationer kan denne fejl få computeren til at fungere forkert."

Jeg har prøvet at geninstallere Vista, men problemet opstår stadig!
Hvad skal jeg gøre?

Specs:
GFX: GeForce 9650M GT
CPU: P9600(2,4Ghz)
RAM: 4GB
OS: Vista 64bit Ultimate
Avatar billede jonazdk Nybegynder
02. marts 2009 - 20:59 #1
ah ja.. jeg har fuldstændigt samme specs (dog Mythos A15 udgaven) og op lever at den fryser tit når man sætter noget i USB porten under Vista. MEGET belastende. XP har vidst ikke problemet så vidt jeg husker.
Avatar billede jonazdk Nybegynder
02. marts 2009 - 22:05 #2
hmm.. tror sgu jeg har fundet en løsning. har ikke kunne få skidtet til at fryse endnu ved utallige USB udtage/indsætten. (krydser fingre for det virker i længden)

Download Tweak UAC og sæt den til "Switch UAC to quite mode"
http://www.tweak-uac.com/home/
Avatar billede kristofferbjohansen Nybegynder
04. marts 2009 - 21:15 #3
Hej.

Jeg prøvede selv at afinstallere Vista, og tage det hele fra bunden af endnu engang. Men denne gang brugte jeg ikke de drivers jeg fik fra den CD der fulgte med computeren, men installerede udelukkende fra Zepto's FTP. Og jeg har ikke haft et eneste problem siden.