Avatar billede johnhalse Nybegynder
03. februar 2009 - 23:08 Der er 10 kommentarer

eksekverbar fil

Kan nogen informere mig om hvad ekseverbar fil betyder og hvad der er sket med min mulighed for at komme ind på et link sendt til mig pr. mail.
Jeg har et lille problem med min mail, idet jeg pludselig ikke kan gå direkte til sendte link i mailen..
Når jeg trykker på de links der måtte være i mails .. så kommer jeg bare til et sted på egen computer, hvor der i øverst i "dialogboks" står :

Find kædeoversigt - i boksen søg i .. kommer den frem med "dokumenter " og nederst i filtype står : ekserverbare filer.

Jeg har forsøgt at ændre på "sikkerhedsindstillinger" osv. i internetinsstillinger og meget andet sjovt.. men intet hjælper.

Jeg har været på microsofts hjemmeside.. men den henvisning til løsning de der kommer op med.. duer ikke !!!

Jeg ved ikke hvad der kan være sket ,, for jeg "plejer" at kunne gå direkte til et link fra mailen...
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. februar 2009 - 23:13 #1
en eksekverbar fil er en fil der kan eksekvere, hvilket vil sige en exe fil. Når nogen sender dig et link til en eksekverbar fil er det normalt virus, spyware eller andet skidt og du bør ikke trykke på linket
Avatar billede johnhalse Nybegynder
04. februar 2009 - 00:11 #2
hej .
tak for dit svar.

men det kan vel ikke være rigtigt at alt hvad jeg har fået ind i mails gennem nu snart 3 uger skulle indeholde virus..

Det er jo når jeg trykker på links, at det istedet for links åbner, at billed med kædeoversigt osv.. kommer frem på skrærmen, Jeg har kørt virus-sacnning osv.. og intet der er kommet frem
Avatar billede vejmand Juniormester
04. februar 2009 - 00:20 #3
Det hænger ofte sammen med at Windows ikke ser Outlook og IE som dine standard programmer.
Har du flere browsere installeret? F.eks. Firefox eller lign.?

Hvilken version af Outlook bruger du?
Hvilken version af IE?
Hvilken version af Windows?
Avatar billede vejmand Juniormester
04. februar 2009 - 00:24 #4
Hallo, jeg har lige opdaget at det er et dobbeltspørgsmål???
Hvorfor stiller du spørgsmålet igen, når du ikke gider give feedback i det andet spørgsmål?
Så kan du da ikke forvente at nogen gider hjælpe dig....
http://www.eksperten.dk/spm/862128
Avatar billede vejmand Juniormester
04. februar 2009 - 00:26 #5
Husk også at sende egne indlæg som "Kommentar" og ikke som "Svar"
"Svar" er tiltænkt løsningen, så der kan tildeles point som tak for hjælpen....
Avatar billede johnhalse Nybegynder
04. februar 2009 - 18:21 #6
hej.

Jeg svarede dig faktisk forleden... men da jeg sendte svaret afsted - fik jeg en melding om at eksperten havde lukket siden pga. deres nye omlægning.. så jeg vidste ikke at svaret til dig aldrig nåede frem.

Men jeg svarede dig - at jeg havde Outlook 2003 som standard-program.

Jeg troede jo svaret var røget afsted - men at du ikke havde kommentarer til det jeg skrev...
Og så må du altså have forståelse for at man ikke er helt "stiv" i hvordan denne site fungere når man ikke just er hverdagsbruger eller computer-stærk idet hele taget.
Hvorom alting er - mit problem er stort - men ikke løst... så jeg søgte efter forklaringer på hvad de billeder jeg fik frem betød - altså i dette tilfælde Eksekverbar fil - som jeg ikke aner hvad betyder .. eller har forstået betydning af
Avatar billede johnhalse Nybegynder
04. februar 2009 - 18:34 #7
og så lige somm svar på de spørgsmål..
Jeg bruger outlook 2003
Windows Vista
IE  er det internet explorer du mener - hvis det er det du mener, hvordan ser jeg hvilken version det er ??

Du kan godt høre på mine spørgsmål at jeg ikke er ekspert på området...
Har i mange år været flittig bruger af internet - pc osv.. men aldrig anet hvad der ligger "bagved"  det hele.
Avatar billede vejmand Juniormester
04. februar 2009 - 19:31 #8
Okay, godt ord igen.  :-)
For det første, luk det andet spørgsmål, så du kun har ét spørgsmål om emnet. Du lukker ved selv at sende et "Svar" som du efter følgende accepterer.

Dernæst prøv mit forslag fra det andet spørgsmål:
Fundet i andet forum:

"Du åber outlook og går ind under "funktioner" derefter "indstillinger" og så "andet".
Der kan du vælge at outlook skal være standardprogram, så sæt flueben der og tryk OK
Det kan være du lige skal lukke outlook ned og starte igen, det er jeg ikke helt klar over.
Håber dette løser problemet."

Og ja, IE = Internet Explorer

Du ser versionen ved at klikke på "Hjælp" -> Om Internet Explorer.

Prøv også: Åbn IE -> Funktioner -> Internetindstillinger -> Programmer -> Tjek at de rigtige programmer er angivet og flueben i "Fortæl mig, hvis Internet Explorer ikke er standard program"

Hvis ikke "Benyt som standard" er nedtonet, skal du også klikke på den (under "Standardwebbrowser")
Avatar billede johnhalse Nybegynder
06. februar 2009 - 12:03 #9
Hej.
Jeg har nu et par dage forsøt at kommentere det du skrev forleden .. men får hele tiden fejlmelding op når jeg trykker opret.. nå men jeg prøver igen.
Som svar på dit spørgsmål forleden.

Jeg bruger IE 7
Jeg har Norton 360 som virusprogram - og det har jeg hele tiden haft og det har ikke skabt mig vanskeligheder før.

Jeg har tjekket min mail-opsætning og alt der er allerede som du forslår mht. standardprogram osv... så det ender vel nok med jeg er nød til at geninstallere min pc fra bunden .
For det er simpelthen ikke til at finde ud af hvad jeg egentlig efterhånden har liggende der måske kan have forårsaget "ulykken" her.
Men tak for din hjælp
Avatar billede vejmand Juniormester
06. februar 2009 - 12:15 #10
Inden geninstallation kan du lige prøve:
Åbn IE -> Funktioner -> Internetindstillinger -> Avanceret -> Nulstil