Avatar billede akm Nybegynder
29. januar 2009 - 20:15 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Optimering af søgeord?

Hej,

Hvad er den bedste måde at fortælle google og andre søgemaskiner, hvilke ord de skal finde hjemmesiden på?

Bruges Meta, eller ALT="" i et link, til det?
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. januar 2009 - 20:32 #1
Nej, meta tags virkede for 8 år siden, ikke i dag

Læs artiklerne på http://www.bufferzone.dk/søgemaskineoptimering.htm

følg links i bunden af siden til specifikke artikler om enmet
Avatar billede xvid Seniormester
29. januar 2009 - 20:55 #2
.
Avatar billede madx Nybegynder
29. januar 2009 - 21:52 #3
Den bedste måde er:

I title-tagget har du 60 karakterer dvs. nogle få ord til en overskrift hvor keyword fra siden indgår

Derudover skal du skrive en god tekst hvor dit keywords/søgefrasen indgår i overskiften og teksten, samt evt. i underoverskifter.

Du skal bruge "meta description" (160 karakterer) til at beskrive sidens emne. Vigtigt fordi Google bruger denne til at fortælle hvad siden handler om, når den viser resultatet.

Men der er andre forhold der gør om dit site kommer frem: Konkurrence, antal indgående links og struktur/linkstruktur på dit website er vigtig - og så skal søgemaskinen selvfølgelig kunne crawle sitet og din robots.txt være korrekt.

Husk også at forsiden er allervigtigst.

Når du har gennemført ovenstående er du kommet mere end halvdelen af vejen.
Avatar billede akm Nybegynder
30. januar 2009 - 14:29 #4
madx: Hvad skal der stå i robots.txt?

Min ser sådan ud nu:
user-agent: *
disallow: /admin/

Hvad skal der være af vigtige ting på forsiden?
Avatar billede madx Nybegynder
30. januar 2009 - 16:46 #5
Vedr. robots.txt, kig på http://www.html.dk/artikler/00003/ - de forklarer det rigtig godt

Mht. forsiden:
Det der er vigtigt for dig og dit website, skal fremgå af forsiden i overskrifter og tekster.
Så er det her søgemaskinen starter og går videre til andre sider. Derfor er det vigtig at linke videre til relevante undersider.

Det er også her du linket til dit sitemap
Avatar billede akm Nybegynder
31. januar 2009 - 18:52 #6
Tak for hjælpen bufferzone og madx...
Avatar billede madx Nybegynder
31. januar 2009 - 21:33 #7
Selvtak :-)