Avatar billede andersjohansen Nybegynder
28. januar 2009 - 08:35 Der er 3 kommentarer

Tilføj ting til databasen.

Hej.

Jeg er igang med at lave et lille projekt i skolen. Jeg skal så have lavet en "tilføj" knap. Hvis vi har 5 tekstbokse, artist/genre/album/år f.eks., så når jeg har udfyldt disse, så kan jeg trykke tilføj og det bliver tilføjet til databasen.
Man SKAL udfylde mindst 3 af felterne for at kunne tilføje.

Hvordan gør jeg dette ? :)
Avatar billede keysersoze Guru
28. januar 2009 - 17:51 #1
Det "sjove" ved en ting som ASP.NET er, at der er ikke én måde at gøre tingene på - bruger du Entity Framework søger det mere eller mindre for alt arbejdet bortset fra valideringen og dine boske hvorimod hvis du laver dine egne lag skal du lave alt selv og så er der en masse ind imellem. Det bedste du derfor nok kan gøre er at kigge på http://www.asp.net/learn/ hvor der både er noget om Data Access og om Validation hvilket nok er de to vigtigste emner for dig.
Avatar billede neess Nybegynder
01. februar 2009 - 09:10 #2
Du kan også tage et kig på LINQ.
Der får du også nemt adgang til en database og kan gemme i den.
Avatar billede keysersoze Guru
09. april 2009 - 01:00 #3
lukketid?