Avatar billede dvdpusher Nybegynder
25. januar 2009 - 23:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvad hedder denne søgeteknik?

Hej

Jeg har i flere webshops set at de har fået en intern søgemaskine, der kommer med forslag til hvad det er man er ved at skrive - mens man gør det.

Benytter man Google, kommer der også forslag "on the fly", når man skriver.

Mit spørgsmål er så: Hvad hedder dette? (svært at Google noget man ikke ved hvad hedder :)

Endnu bedre ville det være hvis nogen vidste hvordan det fungerer - kører på historiske data eller?

Ser frem til et svar :)
Avatar billede keysersoze Guru
26. januar 2009 - 07:33 #1
Teknikken hedder AJAX - og det specifikke eksempel bliver flere steder kaldt Google Suggest.
Avatar billede speedy Nybegynder
26. januar 2009 - 09:09 #2
Avatar billede welcor Nybegynder
26. januar 2009 - 11:23 #3
For at sige det kort - når du skriver, kører der en jævn kommunikation mod googles server, som viser mulige forslag. Og som keysersoze (hvem er det egentlig :) skriver, kaldes teknikken AJAX.

http://www.w3schools.com/ajax/default.asp har mere om hvordan dette virker, rent teknisk.