Avatar billede KLS Novice
25. januar 2009 - 15:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kun køre Thread inden for bestemt tidsrum.

Ja så er jeg her igen med et spørgsmål omkring Threading.

Nu har jeg fået min GUI til at køre med et par Threads.
Men nu har jeg så lige et spørgsmål mere som plager mig i den forbindelse

Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
Dim GetA As Get_A_Real = New Get_A_Real(AddressOf Get_A)
        Dim itfar As IAsyncResult = GetA.BeginInvoke("Valg", New AsyncCallback(AddressOf FileFinished), Nothing)
        Timer1.Start()

Starter min Get_A som henter information fra jeg har trykket på knappen til jeg trykker på min stop knap, som dog kun stopper den timer, jeg starter samtidig med Get_A.

Hvis jeg i selve min Thread tjekker for tiden, kan jeg så få den til at pause indtil tiden passer igen, jeg vil have den til at køre mellem kl. 08.00 og 18.00 og kun i hverdage hvor der er aktivitet i den fil jeg henter fra servere.

Min Get_A ser sådanne ud :
unction Get_A(ByVal VALG As String) As String
        Dim txtr As String = ""
        Dim txtr2 As String = ""
        Dim URL As String = ""
        Dim Indhold As String
        Dim Klokken As String = DateAndTime.Now
        Dim Webpage As WebRequest
        Dim Websvar As WebResponse
        Dim Resultat1 As Match
        Dim Resultat As StreamReader .....
Her henter jeg så filen
        Webpage = WebRequest.Create(URL)
        Websvar = Webpage.GetResponse
        Resultat = New StreamReader(Websvar.GetResponseStream, Encoding.Default)
        txtr = Resultat.ReadToEnd
        Dim txtresult As New Regex("<tbody>((.|\n)*?)</tbody>", RegexOptions.IgnoreCase)
        Resultat1 = txtresult.Match(txtr)

Hvis det er at i skal bruge mere, så sig til.
Efter Resultat1 er hentet laver den en del sortering i filen.
min Timer kører 1 gang i minuttet, og klader Get_a hver gang.

Håber jeg har været klar nok i min formulering.
Avatar billede KLS Novice
25. januar 2009 - 18:47 #1
Har løst problemet, laver en datotjek inden det er at jeg kalder min funktioner / Thrad.
Avatar billede KLS Novice
26. januar 2009 - 19:26 #2
nedestående løsning gælder både for min timer funktion, men også for min knapper der aktivere funktion, og timer
        If DateAndTime.Hour(Now) > 7 Then
            If DateAndTime.Hour(Now) < 19 Then
                If DateAndTime.Weekday(Date.Now) > 1 Then
                    If DateAndTime.Weekday(Date.Now) <= 6 Then
                        Dim GetA As Get_A_Real = New Get_A_Real(AddressOf Get_Aktier)
                        Dim itfar As IAsyncResult = GetA.BeginInvoke("abcdef", New AsyncCallback(AddressOf FileFinished), Nothing)
                    Else
                        RichTextBox1.Text = "Det er Weekend" & vbCrLf
                    End If
                Else
                    RichTextBox1.Text = "Det er Weekend" & vbCrLf
                End If
            Else
                RichTextBox1.Text = "klokken er mere end 19" & vbCrLf
            End If
        Else
            RichTextBox1.Text = "klokken er mindre end 7" & vbCrLf
        End If
Avatar billede KLS Novice
26. januar 2009 - 19:27 #3
Dim GetA As Get_A_Real = New Get_A_Real(AddressOf Get_Aktier)

skulle være

Dim GetA As Get_A_Real = New Get_A_Real(AddressOf Get_A)