Avatar billede kallechr Nybegynder
24. januar 2009 - 17:56 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Bærbar Acer - Upgraderer til 4 Gb

Jeg har en bærbar Acer Aspire - 3694 WLMi
som i flg. brugsvejledningen skulle kunne upgraderes til 2 GB RAM.
(er købt med 1 GB. & er upgraderet til 2 GB i 2008).

Yderligere fremgår det af brugsvejledningen, at :
"upgradeable to 4 GB using two soDIMM modules
(dual-channel support) "

Hvad betyder dette ?, og hvorfor kan jeg ik få maskinen til at sluge 2 stk. 2 GB klodser ??
Det sidste som jeg fik i julegave 08 - er købt i samme forretning som det første.
Og maskinen vil godt sluge det nye 2 GB kort,
når det indsættes alene. :O

Så vidt jeg kan se - er der ingen jumpere eller andet som kan / skal flyttes.

Nogen, som kan hjælpe?
På forhånd mange tak
Kalle
Avatar billede kallechr Nybegynder
24. januar 2009 - 18:21 #2
ok. Det er noget lign. jeg kan læse mig til via.
http://www.crucial.com/store/mpartspecs.aspx?mtbpoid=672087A0A5CA7304

Lidt harm over at Acer sandsynligvis ik taler sandt i deres egen brugermanual !! Efter at nu have købt ram´en. :(  øv
Avatar billede kallechr Nybegynder
24. januar 2009 - 18:23 #3
og så.. må jeg altså korrigerer artiklen du henviser til (haverslev).

Maskinen understøtter 100% fint klodser af 2 GB - blot måske kun 1 stk. dog :(
Avatar billede haverslev Novice
24. januar 2009 - 18:29 #4
giver dog samme resultat - 2 gb ialt  (normalt er at bruge begge slots)
Avatar billede haverslev Novice
24. januar 2009 - 18:30 #5
Avatar billede kallechr Nybegynder
24. januar 2009 - 18:45 #6
Jep. Jeg må nok give op. Og sætte de 2 GB ram til salg på DBA ... øv :(

Nogen som har forstand på - hvis jeg istedet. Opgraderer CPU´ en
Læste på flere engelske sider med forskellige succes-historier. Hvor CPU er udskiftet
med en dual-core processor. (mener jeg)

Nogen, som kan svarer mig på hvilke CPU´er jeg kan opgraderer til ?

Takker :)
Avatar billede haverslev Novice
24. januar 2009 - 18:58 #7
Jeg vil nok sige, at det ikke kan betale sig - du kan idag købe en barebar som kører med Core2 duo 2,0 _ 2,5Ghz, 4Gb ram installeret, bedere grafikkort osv for ca. 5-6000 kr.
Avatar billede kallechr Nybegynder
24. januar 2009 - 19:02 #8
ok ...
blot hørt. at processoren ik står i mere end måske kr. 700 ?
Avatar billede haverslev Novice
24. januar 2009 - 19:10 #9
Jo jo, men "resten" skal jo også kunne følge med - fordi du sætter en hurtigere cpu i, så giver det nødvendigvis ikke en bedre ydelse/hastighed, f.eks er dine ram hastigheder ikke bedere end nu, bundkortet`s bushastighed er også vigtig osv osv
Avatar billede kallechr Nybegynder
24. januar 2009 - 20:29 #10
ok :) fair nok
blot fattig studerende i øjeblikket... :O