Avatar billede steensommer Praktikant
22. januar 2009 - 20:11 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hente data fra Excel

Hej

Jeg forsøger at hente nogle data fra et Excels regneark. Jeg vil gerne ha' hver data indlæst i en forms textbox altså én værdi fra regnearket til ën tekstboks....
Jeg har fundet følgende kode som dog ikke forstår at der skal hentes data fra arket: "Hæmodynamik" og desuden henter til en datagridview hvilket ikke ønskes :-/

Er der en ekspert der kan hjælpe :-)
vh Steen

Try
            Dim MyConnection As System.Data.OleDb.OleDbConnection
            Dim DtSet As System.Data.DataSet
            Dim MyCommand As System.Data.OleDb.OleDbDataAdapter
            MyConnection = New System.Data.OleDb.OleDbConnection("provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source='c:\prøve\11111.xls';Extended Properties=Excel 8.0;")
            MyCommand = New System.Data.OleDb.OleDbDataAdapter("select * from (Hæmodynamik)", MyConnection)
            MyCommand.TableMappings.Add("Table", "TestTable")
            DtSet = New System.Data.DataSet
            MyCommand.Fill(DtSet)
            DataGridView1.DataSource = DtSet.Tables(0)
            MyConnection.Close()
        Catch ex As Exception
            MsgBox(ex.ToString)
        End Try
Avatar billede steensommer Praktikant
22. januar 2009 - 20:11 #1
Forkert antal point
Avatar billede vejmand Juniormester
23. januar 2009 - 00:17 #2
Bare til en anden gang, du behøver ikke oprettet et nyt spørgsmål for at øge point.
Inde i spørgsmålet, lige under "funktioner" (ude til venstre i menuen) kan du vælge "Afsæt flere point"