Avatar billede mrkr Juniormester
18. januar 2009 - 12:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Indsætte "variabel tekst" i sidehoved udfra Userform

Jeg har en userform som jeg udfylder.
Der er 5 tekstsbokse.

Herefter indsætter en makro teksterne direkte i mit dokument.
Det virker fint.

Men jeg vil gerne have den indtastede tekst fra tekstboks1 indsat i sidehovedet og det kan jeg ikke lige se mig ud af.

Der skal feks.

PRØVETEKST + "INDHOLD FRA TEKSTBOKS1" + PRØVETEKST2
Er der nogen der kan hjælpe med det?
Avatar billede supertekst Ekspert
18. januar 2009 - 15:50 #1
Til inspiration - koden stammer primært fra indspilning af en makro, der sætter en tekst i sidehovedet:

Private Sub CommandButton1_Click()
    If ActiveWindow.View.SplitSpecial <> wdPaneNone Then
        ActiveWindow.Panes(2).Close
    End If

    If ActiveWindow.ActivePane.View.Type = wdNormalView Or ActiveWindow. _
        ActivePane.View.Type = wdOutlineView Then
        ActiveWindow.ActivePane.View.Type = wdPrintView
    End If
    ActiveWindow.ActivePane.View.SeekView = wdSeekCurrentPageHeader

    Selection.TypeText Text:="Prøvetekst1 " + Me.TextBox1 + " Prøvetekst2"

    ActiveWindow.ActivePane.View.SeekView = wdSeekMainDocument
End Sub
Avatar billede mrkr Juniormester
18. januar 2009 - 15:59 #2
Jep. Den gør det rigtigt.
Men der er så lidt der skal ændres alligevel.

1. Jeg har 2 sektioner og den skal kun indsætte teksten i sektion 2
2. Den skal helst slette den tekst der evt. står der inden den indsætter en ny tekst.
3. Den må helst ikke miste formateringen i forhold til det der var gældende inden sidehovedet bliver rettet
Avatar billede mrkr Juniormester
11. marts 2009 - 22:28 #3
Jeg havde da vist glemt denne tråd. Beklager.
Har du et svar Supertekst?
Avatar billede supertekst Ekspert
11. marts 2009 - 22:52 #4
Ok - det får du....