Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2009 - 16:14 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Problem med opdate af hjemmeside

Hej.
Min kærestes mor har lige fået ny bærbar pc. Og hun vil gerne have flyttet alt der har med hendes hjemmeside hen på den så hun ikke behøver og bruge den gamle pc mere.

Vi har nu flyttet alt til hjemmesiden ned på hendes nye bærbar.
Hun laver hjemmesiden i frontpage, men når den så skal opdateres op til nettet så går det igennem et program eller noget som hedder "WS_FTP LE" Det er hos domænet "Azero"/"Ipswitch"
Men efter det program er flyttet fra den stationære til den nye bærbar kan den ikke logge på i programmet, den skriver bare "Cant get ftp://ftp.xxxxxxxx.dk host endry connection failed"
Avatar billede justrace Novice
17. januar 2009 - 16:19 #1
Hvorfor bruger hun ikke frontpage til at uploade med?
Avatar billede justrace Novice
17. januar 2009 - 16:19 #2
Man kan jo heller ikke bare flytte et program. :)
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2009 - 19:11 #3
var også det jeg tænkte man ikke kunne flytte programmet, men ved du om man kan downloade det på den nye også skrive oplysningerne ind i det?

Hvordan kan man uploade via frontpage?
Avatar billede steffen_albjerg Praktikant
17. januar 2009 - 20:25 #4
http://www.download.dk/download.asp?prog=585
du kan downloade WS ftp her, wizard hjælper med opsætning til host/server
kh steffen
Avatar billede justrace Novice
17. januar 2009 - 20:31 #5
Hvis man googler på navnet dukker der sikkert noget op. :)

I FrontPage er der en knap der hedder "Udgiv til web" eller noget i den stil.

Så indtaster man de relevante oplysninger, og er fri for alt det andet.

Der er også en kæmpe fordel ved at bruge det. Når man har ændret noget er det jo ikke altid nødvendigt at uploade det hele, eller skal markere i ftp hvad der skal med. Frontpage ved jo hvor der er blevet ændret, og uploader kun det nødvendige.

En anden fordel er at hvis man fjerner eller tilføjer elementer i sin lokale mappe, bliver det også fjernet eller tilføjet på webserveren. Altså nemmere at holde orden på serveren.

Noget andet er at hver gang man har lavet bae en lille ændring, kan man jo lige klikke upload og se hvordan det ser ud, i stedet for at skulle gemme og starte ftp og have uploadet for at se det.
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2009 - 11:31 #6
Tak for svarene.
Det vil jeg prøve næste gang jeg kommer forbi den pc, dog kan der godt gå lidt tid :)
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2009 - 18:41 #7
Tak for hjælpen, ´med "udgiv til web" via frontpage.

Når jeg vælger knappen "udgiv websted" så uploader den alle sider og det tager jo 20-30 minutter.
Hvordan kan jeg gøre så jeg kun uploader de "sider" som jeg har lavet ændringer til i tekst eller billeder eller andet?

Mvh.
Avatar billede justrace Novice
09. april 2009 - 18:54 #8
Når du redigerer i noget, og du så vælger "Udgiv til WEB", kan du jo vælge det derfra. Kan ikke lige huske hvordan det ser ud, men jeg ved der kommer et eller andet og spørger.
Avatar billede justrace Novice
09. april 2009 - 18:56 #9
Du kan jo prøve at lave et lille punktum eller et eller andet ligegyldigt, og så prøve at udgive det, og så rette tilbage og udgive det igen. Så burde du se der kommer en dialogboks hvor du kan vælge kun de ændrede sider.
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2009 - 20:45 #10
Der kommer ikke noget hvor jeg kan vælge.
Problemet er os bare at når jeg har lavet en ændring på en side eller i index'et også uploadet det, kan man ikke se ændringen. så tror ikke rigtigt at den uploader til siden :S
Avatar billede justrace Novice
09. april 2009 - 21:19 #11
Husker du at opdatere siden i browseren?
Ellers er der noget i dine indstillinger der ikke virker.
Har selv brugt FP i flere år, og det virker ret godt.
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2009 - 21:25 #12
Hvordan opdatere siden i browseren?

Har aldrig rigtig prøvet det her før.
Og hende jeg gør det får har altid haft en anden til og opdatere sin hjemmeside.
Men nu vil hun selv gøre det også prøver jeg og hjælpe, men har ikke prøvet så meget med hjemmesider før.
Den person der gjorde det før opdaterede igennem WS_FTP, men nu vil vi gerne gøre det igennem frontpage da det jo burde være meget nemmere
Avatar billede justrace Novice
09. april 2009 - 21:37 #13
Opdater i browseren med F5-tasten, evt. CTRL + F5.
Luk evt. browseren ned og åbn igen, så er du helt sikker på det er den sidste version, og ikke den gamle side der stadig vises.

Det er meget nemmere, for du kan jo se resultatet med det samme, og hver gang du har lavet en rettelse/ændring, kan man jo lige klikke udgiv, for derefter at se om det ser ud som det skal.

Kan ikke lige pt. komme til at sparke liv i min gamle maskine med FP, men skal gerne gøre det en af de nærmeste dage, og se hvordan de gøres helt præcist.
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2009 - 22:57 #14
Nååh på den måde :S heh, jo har selvfølgelig opdateret. Men ændringen er bare ikke foretaget :S forstår det slet ikke