Avatar billede badcat Nybegynder
17. januar 2009 - 14:27 Der er 6 kommentarer

Kan ikke få forbindelse til internettet fra ny pc

Jeg har tilsluttet ny Compaq Presario SR5622SC, og efter dens egne installering, kunne den ikke komme på nettet(bredbånd TDC). Min bærbare kan komme på via Linksys router trådløst og gennem samme kabel som er tilsluttet den nye pc. Jeg har haft reset router og sat den op på ny (via den bærbare) men det er satdig kun den bærbare jeg kan komme på nettet med. Jeg har testet enheds-driver for netkort-ok. Hvad kan der være galt og hvordan løses det?
Avatar billede falster Ekspert
18. januar 2009 - 00:35 #1
En af de meget banale: Hvis du bruger MAC-godkendelse, skal routeren også kende den nyes MAC-adresse.
Avatar billede badcat Nybegynder
18. januar 2009 - 10:29 #2
Dette er hvad jeg kan hente fra ipconfig men jeg kan ikke gennemskue hvad eller hvor der er en fejl

Microsoft Windows [version 6.0.6001]
Copyright (c) 2006 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes.

C:\Users\Torben>ipconfig/all

Windows IP-konfiguration

  Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : Stationær-PC
  Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
  Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Hybrid
  IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
  WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : NVIDIA nForce 10/100 Mbps Ethe
rnet
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-21-97-23-A2-34
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
  Link-local-IPv6-adresse . . . . . : fe80::800b:c25c:e52f:6146%10(Foretrukken)

  Automatisk konfiguration af IPv4-adresse . . : 169.254.97.70(Foretrukken)
  Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . :
  DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : fec0:0:0:ffff::1%1
                                                  fec0:0:0:ffff::2%1
                                                  fec0:0:0:ffff::3%1
  NetBIOS over Tcpip . . . . . . . . . . . . . : Aktiveret

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 6:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interf
ace
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 02-00-54-55-4E-01
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse*:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : isatap.{F8970C03-CF14-4073-9CA
2-5AAAE4850B0A}
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

C:\Users\Torben>
Avatar billede badcat Nybegynder
18. januar 2009 - 10:37 #3
Når jeg kører installationen af router på den nye stationære pc kan den ikke finde router!?? samme kabel forbindelse kan anvendes til min bærbare og her er der hul igennnem. Kan der være en opsætning på den stationære som lukker for adgang til router?
Avatar billede badcat Nybegynder
18. januar 2009 - 10:50 #4
Hvad betyder denne MAC godkendelse og er det noget der blot kan slås fra? (i router indstilling?)
Avatar billede falster Ekspert
18. januar 2009 - 11:40 #5
Jeg er slet ikke ekspert her. Men det ser forkert ud, at der ikke står nogen ip-adresse i standardgateway. Det burde være noget med 192.168 osv.

Prøv evt. at google på "ingen Standardgateway".

Du kan godt slå mac-godkendelse fra. Det må stå i routerens manual, hvordan.

Eller spørg TDC's support.
Avatar billede badcat Nybegynder
19. januar 2009 - 21:03 #6
Jeg fik fat i TDC for at høre deres kommentar omkring ip adresser, og der var alt ok, Derfor gik jeg videre til HP support og efter 45 minutters telefon samtale med forskellige afprøvninger, blev det forsøgt at lave en opstart efter fabriks indstillingen,igen, og denne gang uden net forbindelsen tilsluttet pc (som ellers er anvist i vejledningen til opsætningen) Efter den nye installation virker min forbindelse!! det var sku også en træls weekend! :-(