Avatar billede brian0905 Nybegynder
15. januar 2009 - 11:51 Der er 1 kommentar

Budgetberegning, god ide?

HEjsa,
Jeg har i et stykke tid gået med denne ide, men ved ikke om det er noget, derfor dette indlæg.

I disse tider hvor familien måske begynder at kigge nærmere på privat budgettet og forbrugsfesten er overstået, ville jeg oprette en simpel service på internettet.

* Man skal kunne oprette et budget
  * Oprette indtægter i budgettet
  * Oprette udgifter i budgettet
  * Angive hvilke måneder og med hvilke beløg indtægtet/udgifter betales.
  * Lave en simpel historik (hvordan har mit benzinforbrug/løn/forsikring udviklet sig det sidste år?
  * Simpel index-beregning for hver omkostning/indtægt udfra geografisk område.

Mine overvejelser omkring det er, naturligvis at banker tilbyder det samme, men bruger man det, og kan man tilbyde en studerende/familie der aldrig har brugt en budgetkonto før et uafhængigt alternativ til banken (og spare det gebyr mange banker tager). Samtidig tilbyde en historik. Umiddelbart har mange mennesker en form for fobi når det kommer til at handle med banken, fordi det er så "officielt", men her kan man planlægge det derhjemme når børnene er kommet i seng.

Udvidelserne til dette system, bliver i form af planlægning af privatøkonomisk karakter...tænker lidt på udsendelsen på TV3 der hed: Luksus Fælden...

Det skal primært være bredt tilgængeligt og en stor del skal være gratis at bruge... Er det en god ide?
Avatar billede japping Nybegynder
23. januar 2009 - 18:38 #1
Ja, det er en god idé - MEN undersøg først om folk er parate til at lægge personlige penge-oplydninger ud på nettet. Jeg er godt klar over at andre ikke skal kunne se den enkete brugers data, MEN jeg tror folk vil være skeptiske.