Avatar billede webgon Nybegynder
14. januar 2009 - 12:59 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Navn til internetvirksomhed

Hej,
vi er en arbejdsgruppe i erhvervsøkonomi der skal iværksætte en virksomhed på nettet.

Koncept: at videresælge fysiske butikkers varer (hovedsagligt modetøj, sko og accessories) på nettet

- men vi mangler et navn! Den bedste idé får 200 point:) skyd løs

www.??????.dk
Avatar billede big_ossi Nybegynder
14. januar 2009 - 13:32 #1
www.natasjas.dk hvis det er henvendt til kvinder (ejer det men i kan godt få det hvis det er det i ender med at tage)
Avatar billede webgon Nybegynder
15. januar 2009 - 09:59 #2
det er henvendt både til mænd og kvinder i aldersgruppen 16-35 år
gerne flere forslag, tak :)
Avatar billede brian0905 Nybegynder
15. januar 2009 - 15:08 #3
Der er vel to måder at finde et godt navn på. Den ene er at navnet skal betyde noget fx: www.produktertilmaendogkvinder.dk den anden måde er at opfinde et nyt ord som man ikke forbinder med noget... fx: www.itorant.dk

Den sidste er mere og mere brugt da alle navne der giver mening er købt af navne-hajer. Et eksempel er skype, tror ikke det betød noget før de brugte det...
Avatar billede keysersoze Guru
15. januar 2009 - 15:24 #4
jeg tror ikke kun det handler om at "alle gode navne er optaget" - se bare et eksempel som tæppeland; et fantastisk navn når man skal sælge tæpper, men hvad skete der så lige da de udvidede deres produktsortiment - hovsa-løsninger med "tæppeland - nu også med xxx" og ikke særlig mange kan huske hvad der egentlig skal stå i stedet for xxx.

Ved enten at finde på sit eget ord eller sætte noget sammen der giver mening men alligevel ikke låser en fast på fx et bestemt produkt er man allerede nået et godt skridt - problemet i det er bare, at de er svære at komme på og så er det i mine øjne også vigtigt at man som ejer kan forholde sig til det... men jeg er desværre ikke idé-mand på det område så kan ikke komme et navn nærmere.
Avatar billede keysersoze Guru
09. april 2009 - 01:03 #5
lukketid?
Avatar billede webgon Nybegynder
15. april 2009 - 15:12 #6
Undskyld den sene tilbagemelding... :)