Avatar billede lebowski Nybegynder
14. januar 2009 - 12:07 Der er 9 kommentarer

Problemer med phpMyAdmin

Jeg er rimelig nybegynder på dette område, så bær over med mig.

Jeg har siddet og rodet med dette finurlige problem i et halvt døgns tid nu, men ligemeget hvad jeg forsøger, så kan jeg ikke komme videre.

Jeg har installeret MySQL, php og IIS under Windows XP, i forsøg på at få min computer til at fungere som lokal webserver så jeg ikke skal uploade til et eller andet på nettet hele tiden.

Problemet er, at når jeg forsøger at tilgå phpMyAdmin på den lokale adresse (localhost/phpMyAdmin), så kommer der en login-boks frem med beskeden 'The server localhost at phpMyAdmin MySQL.localhost requires a username and password.' Jeg indtaster mine loginoplysninger til MySQL, og får derefter følgende fejl:

"#2005 - Unknown MySQL server host 'MySQL.localhost' (11001)"

Hvordan finder jeg stien til MySQL-serveren, hvis ikke det er som ovenstående?
Avatar billede nemlig Professor
14. januar 2009 - 12:32 #1
Jeg kan anbefale Wamp-server, som du kan hente kvit og frit her: http://www.wampserver.com/

Det fungerer godt og opsætningen er meget nem at gå til.
Avatar billede lebowski Nybegynder
14. januar 2009 - 12:41 #2
Jeg sidder og kigger på det nu - men hvad med asp?
Avatar billede nemlig Professor
14. januar 2009 - 12:48 #3
ASP er jo et helt andet programmeringssprog. Der kan jeg ikke bidrage meget noget, da jeg arbejder med PHP og MySQL.
Avatar billede lebowski Nybegynder
14. januar 2009 - 12:53 #4
ASP er desværre det eneste jeg lige umiddelbart kan finde ud af. Uanset hvad, kan jeg ikke få WAMP til at fungere, idet jeg får en fejl vedrørende en manglende .dll-fil (mSQL.dll).
Avatar billede nemlig Professor
14. januar 2009 - 12:59 #5
OK - men du skrev i din indledning MySQL og PHP.

Jeg vil mene du skal skrive dit indlæg i afsnittet "Databaser, MS SQL", da MS SQL og ASP som regel hænger sammen.
Avatar billede lebowski Nybegynder
14. januar 2009 - 13:04 #6
ASP og MySQL fungerer fint sammen. Det er også irrelevant, idet det ikke er asp-delen der er problemet, men php.
Avatar billede nemlig Professor
14. januar 2009 - 13:06 #7
Ok, men det er vel MySQL delen, som er problemet. Jeg kan desværre ikke hjælpe. Håber du finder ud af det.
Avatar billede lebowski Nybegynder
14. januar 2009 - 13:06 #8
Det håber jeg også - tak ellers.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. januar 2009 - 04:10 #9
Har du tilrettet config.inc.php ?