Avatar billede mungo Nybegynder
10. januar 2009 - 12:00 Der er 2 kommentarer

Anden forbindelse blokerer for min egen

Jeg har problemer med mit internet, og jeg har prøvet dit og dat med mine begrænsede computer-evner.

Der hvor problemet opstod, var, da der dukkede et spørgsmål om netværksplacering: "hjem, arbejde, offentlig" op. Da det skete, og jeg foretog et valg, så der ud til at være forbindelse til mit eget trådløse netværk, men jeg kunne hverken komme på nettet, messenger eller andet. Microsoft Vista, som jeg kører på, foreslog at nulstille netværkskortet. Det hjalp heller ikke. Jeg spekulerede på om det var en opdatering, jeg havde kørt, der gav problemer, så jeg gendannede systemet, hvilket løste problemet. Et stykke tid. Så dukkede spørgsmålet om netværksplacering op igen.

Jeg tror, jeg har fået isoleret problemet til, at det er fordi min computer af en eller anden grund pludselig logger på et nabonet med meget dårligere forbindelse, lad os kalde det "fjende". Når jeg så beder min computer hoppe over på mit eget, er der ikke længere forbindelse, selv om det ser sådan ud. Et sted på nettet læste jeg mig til en løsning med at køre en malware-scanner, men det har heller ikke hjulpet. Jeg har også forsøgt i administration af trådløse netværk at fjerne "fjende", så den ikke optræder, men den dukker op igen og igen og tager over. Nu har jeg igen gendannet systemet, så jeg kan komme på nettet, men jeg ved, det kun er et spørgsmål om tid, før computeren hopper på "fjende", og så har jeg balladen.

Når man skal bruge en stabil netforbindelse hver dag for at uploade nyheder og den slags til sit fritidsjob, er det temmelig frustrerende, at internettet lige pludselig ikke virker. Jeg håber, der er nogen af jer, der har løsningsforslag.
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. januar 2009 - 12:52 #1
Hvad med om du hentede www.netstumbler.com, og installerer den. Den vil fortælle dig hvilken kanal fjendens netværk anvender. Du går så ind i din router og ændre kanalen, således at du er mindst 2 og helst 5 kanaler fra andre net, men sevlfølgelig kun hvis det er muligt.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. januar 2009 - 13:02 #2
Alternativ: brug et netværkskabel til din PCs netforbindelse.