Avatar billede hoeks Nybegynder
09. januar 2009 - 11:30 Der er 1 kommentar

installering af komponent joomla. Hvordan?

Hej Eksperter!
Jeg kører Joomla! på en server med SAFE-MODE: ON. Jeg har de sidste 2 dage brugt al min tid på at få installeret nogle extensions til mit CMS, men uden held. Jeg har læst samtlige forums igennem om det og kan stadig ikke finde ud af det. Mit spørgsmål er nu, om der er en venlig sjæl, der vil prøve at hjælpe mig med det? Evt. over msn?
Kan godt beskrive problemt igen, men tvivler på, at nogen kan hjælpe mig til at fatte hvordan det gøres. Se evt. min tråd her for yderligere information:
http://forum.joomla.org/viewtopic.php?f=472&t=359886&p=1541831#p1541831

Håber der er en der forbarmer sig over mig.

God weekend til alle!

PS. Er der nogen der kan svare mig på, hvorfor filan Eksperten ikke har et "Joomla!" forum?
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
09. januar 2009 - 17:54 #1
Højest sansynligt fordi der allerede findes et glimrende dansk Joomla forum:
http://forum.joomla.org/viewforum.php?f=16

Problemer ligger (med næsten 100% sikkerhed) i at serveren kører safe_mode = on. Jeg ville anbefale dig at finde en anden host der tilbyder dig at slå safe mode fra, da det aldrig kommer til at fungere 100% med Joomla.

Alternativt kan du installare den nyeste version, nu du alligevel starter med en ny side. 1.5.X tilbyder at du kan aktivere et "ftp-lag" der skulle forsøge at komme omkring safe_mode problematikken.