Avatar billede anders_cp Nybegynder
08. januar 2009 - 16:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Database til windows-applikation

Hej
Skal bruge en lille database til en windows-appl, som skal have databasen "med sig". Altså ikke nogen web-server, mssql-server eller noget i den stil - bare en lille simpel database.

Er her nogen forslag til et nemt billigt(gratis) produkt til Visual Studio 2005 (med licens).
Avatar billede arne_v Ekspert
08. januar 2009 - 22:28 #1
Du skal have en embedded database til .NET ?

Oplagte muligheder:
- MS Access (Jet)
- SQLServer Compact Edition
- FireBird i embedded model
- SQLite
Avatar billede arne_v Ekspert
08. januar 2009 - 22:29 #2
De er alle gratis (ja - MS Access koster, men jeg gætter på at I har en licens i forvejen).

De tilbyder alle at databasen kun er en fil som tilgåes direkte fra programmet uden
at der kører en database server.
Avatar billede anders_cp Nybegynder
09. januar 2009 - 09:52 #3
Mange tak, Jo vi har licens til officepakken (access inkluderet) og Visual Studio 2005. Jeg prøver med Access, ved at lægge den enkelte .mdb-fil sammen med applikationen, som du skriver :-)

Tak for hjælpen og læg et svar.
Avatar billede anders_cp Nybegynder
09. januar 2009 - 09:58 #4
Nu jeg har dig ;). Har du et link til hvordan man gør?
Avatar billede anders_cp Nybegynder
09. januar 2009 - 10:04 #5
Tillægsspørgsmålet har jeg vist selv løst ved dette link:
http://www.asp.net/Learn/data-access/tutorial-01-cs.aspx
Avatar billede arne_v Ekspert
09. januar 2009 - 15:22 #6
svar

det meget korte svar er at ADO.NET virker stort set ens uanset hvilken database man
bruger, saa skiftet fra SQLServer til en anden database boer ikke vaere saa stort