Avatar billede fun22 Nybegynder
06. januar 2009 - 14:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Uendeligt tree funktion

Hej

Jeg skal have en masse informationer i en database, som jeg skal have læst ud, på følgende måde..

ID - Navn - Parent - ParentID
1 - Test - True - Null
2 - Test1 - False - 1
3 - Test2 - False - 1
4 - Test1.1 - False - 2
....

Det skulle så gerne give et mønster som:

Test
  Test1
    Test1.1
  Test2
...

Håber i kan se principet..

Hvordan laves det nemmest??

Hverken database eller kode er lavet endnu så hvis der er noget der kan laves smartere så bare sig til..

På forhånd tak!
Avatar billede jensgram Nybegynder
06. januar 2009 - 21:12 #1
Blot en sidebemærkning: Er værdien i Parent ikke direkte afhængig af ParentID? Hvis ja, så drop Parent - som jeg ser det er den givet som "ParentID IS NOT NULL"
Avatar billede fun22 Nybegynder
06. januar 2009 - 21:32 #2
Nej Parent er boolean.. Hvis den er true så er det den der er "Alpha han".. også kommer alle dem som har parentid = id på parent :)
Avatar billede jensgram Nybegynder
07. januar 2009 - 09:16 #3
Ja, det forstår jeg. Jeg spørger bare, om ikke Parent altid vil være TRUE, hvis "ParentID IS NULL" og FALSE ellers. Hvis det er tilfældet, så kan du droppe feltet og blot udregne det, e.g. "SELECT ... WHERE Parent" -> "SELECT ... WHERE ParentID IS NULL"
Avatar billede jensgram Nybegynder
07. januar 2009 - 09:17 #4
Men det er irrelevant for dit spørgsmål :) Blot et bud på en mere "korrekt" tabel.
Avatar billede fun22 Nybegynder
08. januar 2009 - 23:01 #5
Lukker...