Avatar billede havmaage Juniormester
06. januar 2009 - 09:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

usb tv tuner tager mange resourcer

hej!
Jeg har lige købt pinnaple pctv hybrid tvtuner stick (usb) den virker sådan set ok. Jeg har installeret den på min gamle pc. amd 64 bit 2000 hz. med 1 gb ram. xp.
Jeg undrer mig over at softwaren / hardwaren tager næsten alle recourser på pc'en, den er installeret med tvcenter pro softwaren fra pinnaple. Denne software tiltaler mig da den giver mulighed for at optage tv programmer direkte til divX formattet-

Men hver gang jeg vil se de analoge tv signaler siger den at maskinen er for langsom og billedet derfor ikke er optimalt (hakker og går i stå) Det virker bedre med de digitale signaler.

jeg havde for flere år siden et internt pci tv tuner kort og det kørte uden nogle problemer derfor undrer det mig at det pludselig er blevet så recourse krævende blot at se live tv.

Er det fordi at der er somregel er en intern chip eller lign. på interne kort eller hva.

Er der nogle alternativer interne kort der virker bedre.
Avatar billede olebole Juniormester
06. januar 2009 - 09:47 #1
<ole>

Ja, og søgemaskinen kommer ind ... ehhhh ... hvor?  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede havmaage Juniormester
06. januar 2009 - 10:17 #2
Den kommentar forstod jeg ikke ?
Avatar billede havmaage Juniormester
24. juni 2009 - 10:11 #3
lukker den selv
Nogle tunere har indbygget mpeg decoder denne har ikke og det gør at den må suge på cpu'en med software decoder