Avatar billede jogge9000 Nybegynder
03. januar 2009 - 12:47 Der er 2 kommentarer

hjælp til microsoft office excel 2007

Jeg har lidt et problem sidder med en rapport der skal afleveres via mail og ville blive mega glad hvis nogle kunne hjælpe mig med mit lille problem. nedeunder ses 5 tal som jeg gerne vil have lavet en formel på så hvis jeg ændre 400 til 800 så ændre de andre sig automatik med og ligeledes hvis jeg ændre de andre tal så ændre de sig også håber der er nogle der kan hjælpe kan bare ikke finde ud af det. det skal være sådan at hvis du indsætter hvilket som helst tal istedet for 1,3,50,80,400.
så ændre de andre sige med så hvis du f.eks ændre 400 til 800. så ændre 1 til 2, 3 til 6, 50 til 100, 80 til 160, det skal bare være sådan at tallene altid følges ad. ved ikke om man kan gøre det men håbede lidt på det. de skal bare altid følges så hvis 3 ændres til 1.5 ændres alle tal sig til det halve og ændres et tal med 1/3 gør de allesammen det.

har 5 tal:

Avatar billede lakridserne Nybegynder
05. januar 2009 - 18:35 #1
Det ved jeg ikke, men ville det ikke være mere passende at placere spørgsmålet under Opgaver::Andet, Generelt IT eller Diverse::Fri debat. Jeg ville nok have placeret spørgsmålet sidstnævnte sted.

/lakridserne
Avatar billede martin_moth Mester
06. januar 2009 - 12:46 #2
og lukke dette spørgsmål (smid svar selv og accepter) - lige nu har du 2 ens spørgsmål, et her og et i fri debat : http://www.eksperten.dk/spm/858676

PS: Det oplagte sted at stille spørgsmål til Excel er i kategorien "Excel" :o)