Avatar billede fieklokke Nybegynder
02. januar 2009 - 13:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvilket kabel.

Hvilket kabel skal jeg bruge til at sætte fra kabelstikket og til mit Surfboard (kabelmodem).
Avatar billede welcor Nybegynder
02. januar 2009 - 14:27 #1
et "almindeligt" antennekabel. Til enderne skal du bruge den type stik, man almindeligvis bruger i forbindelse med videosignaler, et "F-type" coax stik. Det er en "skru-fast" løsning.

En anden mulighed er at sætte en lille adapter i stikket i væggen og bag på modemet, og bare bruge almindelige UHF-stik (som på tv'et og videoen).

se evt. her for en diskussion om de forskellige typer:
http://ece-www.colorado.edu/~kuester/Coax/connchart.htm
Avatar billede zynzz Praktikant
02. januar 2009 - 19:48 #2
Du skal bruge:

Kabel af typen: Coax 75Ohm 5mm
Stik af typen: F-Stik (F-Connector)

Det som welcor skriver mht. UHF-stik adapter, er ikke at fortrække da der kommer flere samlinger på strengen og dermed kan give støj, og dette vil ca. give 2db dæmpning.

En anden grund vil også være frekvens området for UHF-stik ligger på: 1-300 MHz, men med F-Connector systemet ligger det på mellem 200 MHz og 1 GHz.

Sikkert ingen betydning med de 2 db, bare en meget dyre løsning.. :)

Brug welcor`s første forslag...
Avatar billede fieklokke Nybegynder
06. januar 2009 - 10:03 #3
Det var fint zynzz så skal jeg bare lige have fundet et sted jeg kan få det.Tak.
Kom lige med et svar så Du kan få dine point.
Avatar billede welcor Nybegynder
06. januar 2009 - 20:06 #4
...
Avatar billede zynzz Praktikant
03. februar 2009 - 19:31 #5
Giv dem til welcor.. :)
Avatar billede welcor Nybegynder
03. februar 2009 - 22:19 #6
Takker :)