Avatar billede Slettet bruger
29. december 2008 - 11:54 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Opdatere Mysql 4.0.18 til den nyeste version

Hej Eksperter
Jeg har brug for hjælp til en opdatering af min MySql server på en Win XP maskine.
Er der en der kan hjælpe med en skridt for skridt guide?
Jeg har taget en kopi af MySql mappen og håber det er nok for at sikre mine databaser.
Min nuværende version af MySql er 4.0.18 NT version.

på forhånd tak
T2C
Avatar billede a1a1 Novice
29. december 2008 - 14:40 #1
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.1/en/upgrade.html

det plejer (som jo er død ;) ) at være nok bare at "smide" de gamle databaser (data mappen) ind i den nye...
Avatar billede arne_v Ekspert
29. december 2008 - 14:44 #2
Det bør virke.

Jeg ville nok foretrække at lave mysqldump af alle databaser, opdatere softwaren og
så oprette databaserne udfra dump'en.
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2008 - 14:58 #3
Tak
Men problemmet er at det ikke rigtigt virker og jeg syntes at den side som "a1" henviser til er lidt svær at forstå. Derfor havde jeg håbet på en dansk guide eller lignende.
Fx. hvilken version skal jeg downloade til at starte med?
Jeg kan ikke få det til at starte som service??? Hvorfor mon det?
Osv.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. december 2008 - 15:18 #4
Jeg tror at du skal fokusere på en ting ad gangen.

Så:
0) lav backup af MYSQL data filer + lav backup af mysqldump af databaser
1) hent og installer ny version
2) få den nye version til at køre som service
3) få indlæst data i den nye version
Avatar billede arne_v Ekspert
29. december 2008 - 15:19 #5
http://dev.mysql.com/downloads/mysql/5.1.html#win32

Windows ZIP/Setup.EXE (x86)

må være den rigtige forudsat at du kører Windows 32 bit
Avatar billede arne_v Ekspert
29. december 2008 - 15:20 #6
At troubleshoote hvorfor service ikke starter kræver lidt mere information.
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2008 - 17:58 #7
Oki jeg prøver igen i aften og ser om jeg har held med det.
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2008 - 18:01 #8
Lige en ting, jeg kan vel ikke gå 4.0.18 til 5.1?
Jeg skal vel gå fra 4.0.18 til 4.1 og videre til 5.0 og til sidst til 5.1, er det forstået rigtigt?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. december 2008 - 18:13 #9
Hvis du forsøger at lade MySQL læse dine data filer uændret, så er det hvad MySQL anbefaler.

Hvis du forsøger at loade output fra mysqldump, så bør du kunne gå direkte.
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2010 - 21:51 #10
Lukker
Avatar billede arne_v Ekspert
14. juli 2010 - 01:40 #11
Og du tog selv point fordi ????
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2010 - 06:31 #12
Hvis du skal bruge mere end 2 år til at smide et svar så finder du nok ikke ud af det heller. Der var ikke noget af det der virkede.
Lukket men vil da gerne smide nogle points din vej.

T2C
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. juli 2010 - 12:30 #13
t2c - det var jo dig der ikke bad om svar!
Avatar billede arne_v Ekspert
15. juli 2010 - 02:14 #14

Hvis du skal bruge mere end 2 år til at smide et svar så finder du nok ikke ud af det heller.

Vi venter jo pænt på at du vender tilbage med en efter du havde prøvet som lovet i #7!

Har du iøvrigt læst:

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-5

?