Avatar billede ionicoder Nybegynder
28. december 2008 - 15:46 Der er 3 kommentarer

ASP.net - Begynder spørgsmål

Jeg skal lave en ændring i en hjemmeside lavet i ASP.net. Filerne ligger som filnavn.aspx og filnavn.aspx.vb.

Kan jeg lave ændringen i filnavn.aspx.vb filen og hvilket værktøj kan jeg anvende? (notepad). Jeg er i tvivl om aspx.vb filen skal kompileres inden den publiceres på serveren eller filen bliver fortolket ved runtime? dvs. jeg kan lave ændringen i notepad og teste med det samme.

Alle input velkomne, da jeg kommer fra den "gamle asp verden"
Avatar billede arne_v Ekspert
28. december 2008 - 16:03 #1
Notepad kan bruges.

Til større ændringer er en rigtig IDE bedre, da den kan hjælpe dig med syntax.

Det bliver kompileret automatisk ved første request.
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2008 - 13:42 #2
Jeg er selv nyere (2 år) i ASP.NET.
Jeg vil nok også anbefale at studere "det smarte" i asp.net i forhold til klassisk asp. (Håndteringen af formularer, lister, database, objekter m.m.)
Min opfattelse er at man kan lave en asp-side med betydeligt færre antale kode-linjer end i klassisk asp.
Mht. editor/udviklingsmiljø bruger jeg Visual Studio. Der er rigtig god syntax-hjælp.
Så er det jo også smart at man kan afvikle applikationen fra editoren. Du har en "rigtig debugger" der stopper koden, der hvor der er en fejl, og muliggør trinvis afvikling af koden hvis du f.eks. skal overvåge hvilke værdier en variabel er blevet tildelt.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. januar 2009 - 02:06 #3
ioni ?