Avatar billede Slettet bruger
28. december 2008 - 15:24 Der er 7 kommentarer

Hyletone fra skærm,mm.!

Jeg har lagt mærke til en irreterende hyletone fra min skærm, jeg havde tidligere en dell 24" truecolor skærm, nu har jeg bare en gammel CTR. Når jeg tænder for strømmen til mine ting, mobil,skærm, projekter, nintendo wii, så går der de mest irreterende hyletoner igang ! !

Hvad skyldes dette? beklager at det er lidt OT, men det er irreterende af ht.
Avatar billede computerlab Nybegynder
28. december 2008 - 15:47 #1
Har du højtaler i skærmen? Der er måske noget der står for tæt på. Prøv at tænde en ting af gangen, så kan du finde banditen.

Mvh
Brian Jørgensen
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2008 - 15:52 #2
Nope, der er ingen højttalere indbygget i skærmen. Apropro højttalere, skal det nævnes, at mine creative gigaworks pc højttalere OGSÅ hyler når de er tændt.

Jeg har tændt en ting af gangen; det der hyler er skærmen når den er tændt eller står på stand by, højttalerene ( kun når de er tændt ) mobil opladeren når den er tilsuttet strømmen i væggen, og projekteren når den er tændt.
Avatar billede computerlab Nybegynder
28. december 2008 - 15:59 #3
Det kan være mobilen der er for tæt på.
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2008 - 16:04 #4
Hmm, mobilen ligger ikke i nærheden.
Avatar billede thov Forsker
28. december 2008 - 18:59 #5
Årsagen er CRT skærmens linietransformer. Den arbejder ved en frekvens på lidt over 16 kHz.
Glæd dig til du passerer 70år - så hører du den ikke længere...
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2008 - 19:09 #6
Lmao - Til den tid vil CRT skærmen være udstillet på et museum.

Ville det hjælpe at købe denne stik dåse?

http://shop.klik1stik.dk/product.asp?product=1402

tænkte det måske kunne være mine stikdåser der var dårlige....
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. december 2008 - 19:16 #7
Hvis det er stikdåsen der er problemet, hjælper det sikkert med en anden stikdåse.. hvis det ikke er stikdåsen, hjælper det nok ikke at skifte den ud..

Jeg ville nok prøve med en anden stikdåse, inden jeg brugte 349 kr på en ny.. :-)