Avatar billede jorgen666 Nybegynder
28. december 2008 - 14:06 Der er 37 kommentarer og
1 løsning

AVG virus program kan ikke fjernes

Når jeg installere AVG8 Virusprogram kommer der i slutningen
af installeringen en besked frem at der er rester af AVG7
Virusprogram der ikke er slettet, derfor kan AVG8 ikke installeres på computeren da der ikke må være 2 programmer.

Det eneste sted jeg kan se AGV7 Virusprogram er når jeg går
ind i Kontrolpanellet og trykker på Sikkerhedscentret og
igen på Virusbeskyttelse, der står at AVG giver besked om
at et Virusprogram er installeret.

Hvordan fjerenes AVG7 Virusprogrammet 200%?
jorgen666
Avatar billede hcma Novice
28. december 2008 - 14:11 #1
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2008 - 14:15 #2
Hvis hcma måde ikke er tilstrækkeliog kan det også gøres på en lidt mere besværlig måde

Først fjerner du de filer der har med avg at gøre.
Så går du i START => KØR skriv regedit fjerner alt med AVG. så fjerner du de filer som du muligvis ikke kunne fjerne første gang. Download DELETE DOCTOR fra : http://www.softpedia.com/get/System/OS-Enhancements/Delete-Doctor.shtml

og fjerner resten. Indstaler så den nye AVG igen
Avatar billede off-line Nybegynder
28. december 2008 - 14:59 #3
Det lille gratis program "Dustbuster" er et storartet program, til at finde
ubenyttede rester af programmer. Bliv ikke forskrækket, hvis den sletter rigtig
meget. Jeg har haft den i flere år, og den har aldrig gjort skade.
http://www.sitecenter.dk/jasveg/nss-folder/downloads/
Avatar billede f-arn Guru
28. december 2008 - 15:10 #4
Hvorfor bruger du ikke deres eget remove tool:
http://www.avg.com/uk.download-tools
Avatar billede Jensen DK Novice
29. december 2008 - 07:56 #6
Jasveg jeg prøvede dit program det stoppede på 6% og flyttede sig ikke, men jeg fandt programmet på Dansk og her er et link http://www.gratisupload.dk/download/20523/
du kan downloade det ved at klikke nede til venstre.
Avatar billede Jensen DK Novice
29. december 2008 - 08:15 #7
sorry var kun dansk under installationen.
Avatar billede off-line Nybegynder
29. december 2008 - 13:40 #8
silbidor - ...stoppede på 6% det har jeg aldrig oplevet. Men det som kan ske er,
at når der er mange unyttige filer, så kører programmet hutigt i begyndelsen, men
står i lang tid og arbejder med tingene, hvorefter det pludselig går hurtigt igen.
Jeg har engang prøvet en nyere, men fand at den jeg havde var bedre.
Men tak for linket:)
Avatar billede reinelt Nybegynder
29. december 2008 - 13:49 #9
jeg prøvede silbidor link men når den scanner er det italiensk nede i højre hjørne, men virker gør det.
fjernede 120 mb selvom jeg også havde scannet med ccleaner.
ingen stop undervejs.
Avatar billede off-line Nybegynder
29. december 2008 - 14:39 #10
Ja den er ret god og grundig.
Avatar billede off-line Nybegynder
01. januar 2009 - 20:25 #11
Vigtigt!!! Jeg installerede den nye Dustbuster efter silbidors link. Men derefter
kommer windows installer op med en fejlmeddelelse om at den funktion jeg vil benytte
ligger på en netværks resource, når jeg højreklikker på musen.
Jeg ved ikke, om programmet har en virus eller hvad? Det problem findes ikke med
den ældre version jeg lagde link til. Men det er i altfald død irriterende, med
den fejlmeddelelse. Jeg har prøvet at afinstallere, men det hjalp ikke.
Jeg regner med, at jorgen666 finder spam i orden. Han deltager jo alligevel ikke
i sit eget spørgsmål:)
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2009 - 21:13 #12
Avatar billede Jensen DK Novice
02. januar 2009 - 07:12 #13
jasveg jeg prøvede også selv programmet, ingen problemer her.
Avatar billede off-line Nybegynder
02. januar 2009 - 13:29 #14
Det var mærkeligt! Jeg lagde endda et ny Image ind og prøvede igen, med samme
resultat. Det er mig en gåde.
Avatar billede jorgen666 Nybegynder
02. januar 2009 - 18:51 #15
Jeg har stadig ikke fået hjælp til at fjerne det tidligere install.
AVG7 antivirusprogram, jeg skulle måske svare på hver kommentar der
ikke hjalp mig med problemet.
Man skulle tro det var muligt at fjerne et program der sender meddelelse
til kontrolpanelet og sikkerhedscentret om at AVG har installeret et
antivirusprogram. Beskeden må da komme et sted fra i Computeren.
Avatar billede f-arn Guru
02. januar 2009 - 18:54 #16
Kan du ikke bruge en af de to jeg smed et link til?
Avatar billede Jensen DK Novice
03. januar 2009 - 07:05 #17
Du skal geninstallere AVG 7.5 for derefter fjerne programmet med 28/12-2008 15:10:29
Avatar billede jorgen666 Nybegynder
03. januar 2009 - 15:28 #18
Dette fjerner desværre ikke rester fra AVG7 Antivirusprogrammet som
tilsyneladense stadig er i Computeren, jeg har stort set prøvet alt
både fra AVGs website og Google samt Eksperten.
Jeg har også prøvet at install. AVG8 Antivirusprogrammet der så skal
slette tidligere program uden held. Man er jo nødt til at fjerne et
nuværende Antivirusprogram før man kan indstallere et nyt.
AVG support spørger om et Licensnummer som man jo ikke har da AVG7 ikke
var et købt program men version Free.
03. januar 2009 - 15:43 #19
... hvis du manuelt sletter program mappen hvor AVG7.X / AVG8.X er/har været instaleret ?
Avatar billede hcma Novice
03. januar 2009 - 15:44 #20
jorgen66 >>  har du prøvet CCleaner som jeg startede med at henvise til ??
Avatar billede jorgen666 Nybegynder
03. januar 2009 - 16:04 #21
Ja jeg har manuelt slettet programmappen og alt hvor AVG7 og AVG8 har
været installeret.

Jeg har også kørt CCleaner flere gange uden resultat.
Avatar billede off-line Nybegynder
03. januar 2009 - 16:25 #22
Dette freeware skulle også være god til at rydde op.
http://www.iobit.com/advancedwindowscareper.html
Avatar billede jorgen666 Nybegynder
03. januar 2009 - 18:12 #23
Jeg har dette program install. i Computeren og har brugt det uden resultat.
Det er endda Pro. udgaven af programmet.
Avatar billede f-arn Guru
03. januar 2009 - 18:22 #24
Klik start>kør skriv:services.msc
Find Windows Management Instrumentation. Højreklik på denne, og vælg stop
Start stifinder men husk at få den til at vise skjulte filer og mapper
Find mappen wbem den ligger i c:\Windows/system32. der finder du mappen repository
Slet den.
Klik start>kør skriv:services.msc
Højreklik på Windows Management Instrumentation og vælg start.
Genstart
Så er sikkerhedcenteret nulstillet
Avatar billede off-line Nybegynder
03. januar 2009 - 18:26 #25
Og se også under C:\programmer\Fællesfiler
Avatar billede f-arn Guru
04. januar 2009 - 12:55 #26
Som jeg læser spørgsmålet er det sikkehedscenteret der skal nulstilles. Genstart = Genstart computeren.
Avatar billede jorgen666 Nybegynder
04. januar 2009 - 19:49 #27
Hej f-arn
Tak for din support, jeg troede alt OK da Du anviste at nulstille
sikkerhedscentret som jeg så gjorde.
Idet man så skulle kunne install. AVG8 uden et gammelt antivirusprogram,
og alt gik godt lige indtil slutningen af denne nye installation, så kom
beskeden under "detaljer" fejl 0x80070005 stopper installationen totalt.
Denne fejl kan man læse om i "AVG Free Forum" under fejl 0x80070005 uden
jeg kan fjerne den og derfor fuldende install.
Desværre kan jeg ikke få support hos AVG da jeg ikke har et godkendt
licensnummer at sende sammen med min mail til dem.
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2009 - 19:56 #28
Har du prøvet at downloade -> installere -> og køre "Advanced system care" måske det kan fjerne resterne
Avatar billede off-line Nybegynder
04. januar 2009 - 19:59 #29
Avatar billede jorgen666 Nybegynder
04. januar 2009 - 20:20 #30
Hej igen
Ja "Advanced system care" er prøvet uden resultat, det er install. på
min computer i "Pro udgaven".
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2009 - 20:22 #31
Har du prøvet det 28/12-2008 14:15:30 i regedit
Avatar billede f-arn Guru
04. januar 2009 - 20:24 #32
Start regedit og find denne: HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows
Højreklik på den og vælg eksporter. Derefter højreklikker du igen og vælger tilladelser. Sørg for at der ikke er nogen restriktioner. Prøv så igen.
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2009 - 21:50 #33
Gad vide om du ikke er en af dem der bare har sikkerhed på hjernen, jeg er enig med "silbidor" i at AVG 7,5 skal geninstalleres og herefter fjernes for at du får løst dit problem. Jeg har en en exe fil af AVG 7.5 og det er min klare overbevisning at den kan installeres og efterfølgende afinstalleres, mit spørgsmål er helt enkelt er du interesseret i denne exe fil??
Avatar billede jorgen666 Nybegynder
05. januar 2009 - 10:24 #34
f-arn

Så er problemet løst, din kommemtar 04/01-2009 20:24:48 med at gå ind
i regedit igen vælg eksporter og højreklik og derefter klik i tilladelser
var det som løste sagen.
Jeg havde selv været i regedit og så der intet var i Windows, men så kom
jeg ikke videre.
Du skal have de 200 point, jeg prøver at give dig dem, tusinde tak.
Avatar billede jorgen666 Nybegynder
05. januar 2009 - 10:35 #35
f-arn

Jeg giver dig herved 200 point, regner med du giver et svar.
Avatar billede f-arn Guru
05. januar 2009 - 11:59 #36
Det var da dejligt at høre:o)
Avatar billede Boudicca Nybegynder
01. februar 2010 - 20:40 #37
øh - jeg har samme problem ´sorry guys ´... jeg kan simpelthen ikke få afinstallret AVG 8,5 - jeg får ikke love at downlaode de der uninstall filer fra AVG sitet - de fleste af deres hjælpe updates , med link etc siger min computer at denne fil findes ikk .. nu har jeg ikke noget fungerende virus program idet 8,5 ik længere virker og 9.0 kan ikke installeres fordi der stadig er 8,5 , - har prøvet at følge jeres link med Ccleaner etc og nu sidst det med Regedit ... men hvor er det man skal højre klikke efter eksporter ?? jeg kommer ind i et windows vindue med acess til alt i C drevet ser det ud til .. ?? Hjælp så er i søde ,

Vh Boudicca / Anne
Avatar billede Boudicca Nybegynder
02. februar 2010 - 12:03 #38
Nå men tror jeg fik det klaret ved at overføre på memorystick , uninstall tool fra den gamle pc -
men synes godt nok det hele kører langsomt .. hm

vh Anne