Avatar billede hexar Nybegynder
26. december 2008 - 17:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp! Jeg har smadret min pc

Øv øv øv! Jeg faldt i ledningen til mit keyboard, og fik væltet computeren med i faldet.. Til at starte med så alt ok ud, skrivebordet var stidig fremme på skærmen, men musen og keyboardet virkede ikke, så jeg rebootede efter at have sikret mig stikkene sad godt i.. Nu vil den så ikke starte, når jeg tænder sker der intet på skærmen, og den ellers så velkendte bip lyd kommer heller ikke, den står bare og hænger... Jeg har åbnet kabinettet og prøvet at sætte alle stikkene helt i, men stadig uden held.. Nu er spørgsmålet så: kære eksperter, kan i hjælpe mig med at løse dette problem, eller bliver jeg nødt til at betale mig fra det? Og tror i der er noget som er gået i stykker, eller er det noget der kan fikses? Jeg ville helst selv klare det da jeg ikke har råd til at betale mig fra det, og egentlig også skal bruge computeren så snart som muligt..
Pcen er hjemmebygget dog ikke af mig selv, men af en fyr jeg ikke længere.har kontakt til.. Jeg kan ikke checke specs da pcen ikke duer, men det jeg ved er jeg har 2 1gb ram klodser, 400w strømforsyning, og et asus en7950 med pc express...

Stil endelig flere spørgsmål, så skal jeg svare så godt jeg kan..
Denne besked er meget kort og kontant da jeg skriver fra min ipod, og allerede lige har brugt en halv time på at skrive denne besked en gang, hvorefter jeg kom til at slette den..

Håber i kan hjælpe en mand i nød :)
Mvh
Hexar
Avatar billede off-line Nybegynder
26. december 2008 - 20:59 #1
Har du set efter, om dine ram sidder rigtigt? Du har set til kablerne fint, men
har du husket den, som sidder oppe i selve skærmen?
Det er i orden at du svarer kort: ja. nej, ok osv.
Avatar billede off-line Nybegynder
26. december 2008 - 21:06 #2
Hvis det er i orden, så prøv at tage harddiske og CD/DVD drev fra og boot op sådan.
Husk også at se til grafikkortet, om det stadig sidder godt i.
Avatar billede dragonknight Juniormester
27. december 2008 - 10:46 #3
I med en XP eller Vista skive, og se om den vil starte på den.
Avatar billede hexar Nybegynder
27. december 2008 - 22:12 #4
Wow! Det er helt utroligt for mig, nu efter at have prøvet alt hvad i har fåreslået, endte min PC med at virke!! Her er hvad jeg gjorde:

Havde allerede prøvet at fjerne ram-klodserne en da gangen gang, men det duede ikke første gang, derefter prøvede jeg igen, altså, tage rammene ud og sætte dem i igen så begyndte min PC at bippe som en vanvittig, derefter fandt jeg ud af det var fordi jeg ikke havde sat den ordentlig fast, pludsetlig startede min pc, dog kun med en ram klods! (havde pillet den anden ud for at teste) da jeg så prøvede at sætte nr. 2 ram klods i begyndte den at bippe igen, og ville slet ikke starte, så jeg gik ud fra den ene klod simpelthen var brændt af, selvom jeg synes det var underligt det lige skulle være rammene der gik i stykker af at PCen røg en tur på gulvet..

Her kommer det underlige, da jeg derefter tog begge ram-klodser ud og byttede om på dem, virkede skidtet helt som det plejer!
begge ram kloser er oven i købet registreret i systemoplysninger, det jeg ikke forstår er at når jeg bytte om på de to, virker min pc ikke, men bytter jeg tilbage vil den godt... dette er virkelig noget af et mysterie for mig.

Anyways, tusinde tak for hjælpen! nu virker den da, og det uden jeg skulle bruge en krone på reperation/ny hardware, det har simpelthen reddet min ferie :)

jasveg - hvis du kommer med et svar får du overført dine points, tusinde tak for hjælpen :)
Avatar billede off-line Nybegynder
27. december 2008 - 23:56 #5
Tak og tillykke med resultatet. Jeg tror at det som skete er, at slottene som
rammene sidder i har fået et gog i faldet, så rammene ikke sad som de skulle.
Ved at skifte rund på rammene, har du åbenbart fået vrikket det på plads.
Avatar billede hexar Nybegynder
28. december 2008 - 03:25 #6
du skal i hvert tilfælde have mange tak, hvad end der var galt, fik jeg det fikset :)