Avatar billede hiffer Nybegynder
22. december 2008 - 02:41 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Langsom Boot (FØR windows opstart)

Som titel siger, min computer er VOLD langsom om at boote op, og ved boot mener jeg FØR jeg kommer ind i windows, så vil ikke høre svar som antivirus, ind i msconfig og slå programmer fra osv osv, det er FØR windows opstart. Det er når du kommer til det der nedern windows logo og der flyver en bar vandret der går min computer bare max emo og jeg sidder og glor på den i MINDST 5 minutter.

Setup:

CPU: Inter Core 2 Quad Q6600
Ram: 4gb Crucial Ballistix
Operativ System: Windows XP home edition (orgi)

Hvilken del/dele er det der bestemmer hvor lang tid jeg skal sidde og stene på den lille satan der bare løber frem og tilbage? Min fætter sidder med et tilsvarende setup, lige cpuen en tand over, og vi kører begge med 32bit windows XP og hans FLYVER (ja, bogstavligtalt!) igennem det, han når ikke engang at tælle til 5 og så er hans computer igang med at starte windows, jeg kan lige nå en tur på toilettet og hente et glas vand før min den begynder at starte windows. Når min computer så kommer der til rykker den serf også, antivirus osv bliver startet på ingen tid.

Har prøvet at formatere utallige og det er det samme, HVer gang.. så igen, hvad er det der kan skylde det? hvilke dele af computeren er det der bestemmer hvor lang tid den skal loade der? og hvad kan jeg så gøre for ikke at sidde med selvmordstanker hver gang jeg skal starte/genstarte min computer og skal spilde de sindsyge mange minutter det tager?

200 points GO! er snart træt af at få hits der lyder "Antivirus, msconfig bla bla fu... BLA" Når man søger på "boot" hjælp, go :ZZ
22. december 2008 - 06:40 #1
Tanke:
* Prøv at udtage nogle af dine RAM
* Har du anden form for extra Hardware ?
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2008 - 06:52 #2
"så vil ikke høre svar som antivirus, ind i msconfig og slå programmer fra osv osv, det er FØR windows opstart" Det er nu en helt forkert indstilling du der har, på det tidspunkt er Windows igang med at loade - gå ind i BIOS og vælg menuen "Load setup default" og tag så et kig på http://www.helgec.dk/virus_etc.html
Avatar billede dustie Mester
22. december 2008 - 07:26 #3
Hvis det ikke hjælper at formatere så ville jeg nu mene at han har en pointe i at det nok ikke lige er pga. virus eller mange opstarts programmer.

Jeg ville nok prøve med bootvis for at se hvad det helt nøjagtigt er der hænger.
Avatar billede dustie Mester
22. december 2008 - 07:36 #4
Forstår ikke helt ideen i at henvise til en guide til at fjerne virus når han har haft formateret op til flere gange - og hvorfor vil du have UAC slået fra i Vista i guiden? Det synes jeg ikke man skal gøre uden at man ved 100 % hvad man laver.

Mit gæt på problemet er at det er en driver eller en harddisk.
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2008 - 08:02 #5
"dustie" Prøver du på at hjælpe "hiffer" eller prøver du på at sætte mig i miskredit??
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. december 2008 - 08:39 #6
Når den så er startet, har du da gule udråbstegn i enhedshåndteringen ?

Jeg har af og til set, at netkort har forårsaget lang tid med windows boot skærmen.
Find nyeste driver til dit netkort, og læg den på skrivebordet. Fjern så netkortet i enhedshåndteringen, og genstart maskinen. Ved ny hardware fundet, installerer du den nye driver.
Avatar billede Jensen DK Novice
22. december 2008 - 08:49 #7
Du kan også når du er i enhedshåndtering undersøge om den kører i DMA eller pio i IDE ATA / ATAPI controllere
Avatar billede Jensen DK Novice
22. december 2008 - 08:50 #8
Den skal køre DMA i primær og sekunder.
Avatar billede hiffer Nybegynder
22. december 2008 - 22:54 #9
Hey tak for  de mange svar!

Karise larry:
Har ikke prøvet at tage nogen af mine ram ud, faktisk. må jeg prøve, tak for det. Og nej har intet extra hardware siddende.

Helgec:
Som dustie også påpeger er det selv Lige efter jeg har formateret. Om jeg lige har formateret og ikke har haft et netstik i endnu, eller om jeg haft den på nettet i en måned, den er lige lang tid om at boote op. Default setup har jeg prøvet flere gange, har også haft batteriet ude af mit bundkort i længere tid, uden held. Ellers tak for dit svar.

Dustie:
Nu ikke så meget du kom med jeg kunne bruge, men ja :D.. hej til dig også! Ps. har kørt 2x Bootvis, ingen ændring.

Dragonknight:
Efter en frisk formation og installation af mit windows, og efter at ha installeret mit chipset er der ingen gule udråbstegn i enhedshåndteringen og alt kører Perfekt. Desværre :/ Da der ikke er nogen problemet med netkort eller nogen andre ting har jeg ikke prøvet at afinstallere det, såh.. Tak for dit indlæg.

Sildibor:
Hvis det kan hjælpe kører jeg med SATA harddisk.
"Read speed test" Under "Primary Channel" får jeg følgende:
Theoretical limit    150
Burst speed          101.6
Sustained speed      55.3

Hvis det overhovedet kan hjælpe : D...

ellers.. flere mere nyt! og tak igen for alle svarene, men håber vi kan komme frem til noget der virker.
Avatar billede hiffer Nybegynder
22. december 2008 - 23:21 #10
Oooog nyt: Jeg løg lidt, havde et lydkort siddende af internt hardware som ikke blev brugt, prøvede at pille det fra, starte op, det var det samme. prøvede at gå i bios og loade default stadig det samme.

Prøvede at pille 1 ramblok ud (har 4) det samme, så 2 ud så 3 ud, så skifte vis i forskellige porte, det samme :/ ..
Avatar billede dustie Mester
23. december 2008 - 00:09 #11
Du skal ikke køre bootvis for "at ændre noget". Du skal køre det og se på den graf den laver. Der kan du se præcis hvad PC'en laver under opstart og hvor lang tid det tager. Hvis du ikke kan bruge oplysningen om at det sikkert er driver eller harddisk der er problemet, og hvordan du tester det, så burde du ikke spørger om hjælp.

Helgec: Hvem har tisset på din sukkermad?
Avatar billede Jensen DK Novice
23. december 2008 - 06:52 #12
Gå ind i enhedshåndtering, vælg systemenheder,klik på + hvis der står bundkortressourcer flere gange så slet nedefra så det kun står en gang.
Avatar billede hiffer Nybegynder
25. december 2008 - 00:51 #13
Hej dustie!

Kørte det 2 gange efter den guide jeg fandt der fortalte mig hvordan jeg gjorde, men ingen af gange kom der nogen ting frem på graferne, de var bare helt blanke, så gik ud fra det åbenbart ikke var så "vigtigt". Prøver endnu en gang og ser om jeg kan få graferne frem :)

Silbidor tjekkede lige, den stod der 3 gange, prøver at smide 2 væk og reboote, samtidig med jeg prøver bootvis igen, brb!: D
Avatar billede hiffer Nybegynder
04. januar 2009 - 20:08 #14
Hej igen!

Og undskyld vente tiden til dem der nu end har måtte vente, det har jo været jul og nytår ;) .. Kørte en Bootvis og kom frem til den eneste graf der ser underlig ud er den Ene kerne i min quadcore cpu der laver et Vildt udslag kontra de 3 andre. Kan dette virkelig være Hele problemet?
Avatar billede mike2spike Nybegynder
26. februar 2009 - 10:06 #15
Hiffer fik du nogensinde klaret problemet??? jeg har præcis samme problem!! med en Q9550, asus II formula board, 4GB ram, og en 1TB samsung disk
Avatar billede hiffer Nybegynder
09. november 2012 - 14:49 #16
Lukket