Avatar billede zykov Nybegynder
20. december 2008 - 23:46 Der er 10 kommentarer

fjernkontrol af WRT54G

Hej,
jeg har et spørgsmål vedr. fjernkontrol af vores wrt54g udefra. Når jeg indtaster vores lokale ip adresse ( det som vises når man skriver myip.dk)får jeg "siden kan ikke vises" i bowseren.Jeg har sat vores router/accespoint til "wan acces".

Skal hermed siges at vi har webspeed som udbyder (yousee) men er der nogen som kan give mig en forklaring på hvad der kan være galt??
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. december 2008 - 11:26 #1
har i fast IP?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. december 2008 - 11:29 #2
Når du skal tilgå din Router fra et andet netværk skal du kende din IP adresse som Routeren har hjemme, ikke den interne lokale IP adresse.
Avatar billede 383ci Nybegynder
21. december 2008 - 18:40 #3
Og du skal forespørge routeren på den rigtige port. Sandsynligtvist 8080 således du skriver xxx.xxx.xxx.xxx:8080 i f. eks eksplore
Avatar billede zykov Nybegynder
21. december 2008 - 20:13 #4
Hej james_t_dk,
vi har dynamisk ip.

Når jeg vil connecte min router ude fra, skriver jeg den ip som jeg har fået tildelt dvs. den når jeg skriver "myip.dk" samt porten på routeren som idette tilfælde er 8080.

Men indet sker.
Avatar billede 383ci Nybegynder
21. december 2008 - 20:21 #5
Der er et sted i routeropsætningen der skal hakkes af ved remote http, har du husket det.
Og igen, som james siger. Det er din WAN adresse du skal bruge, og det fra et andet netwærk/internet forbindelse, ikke fra din egen LAN side
Avatar billede 383ci Nybegynder
21. december 2008 - 20:24 #6
Ups, så ikke du havde sat flueben i remote i indlæget. Det kunne være Yousee har lukket på oprt 8080, så er det meningsløst at pille ved.
Hvad hedder routeren på wan siden? en intern adresse fra Yousee dimsen eller din offentlige IP? Hvis Linksysèn får en intern IP fra Yousee dimsen skal du jo route rundt i den først.
Kender ikke Yousee skal lige nævnes
Avatar billede zykov Nybegynder
21. december 2008 - 20:40 #7
hmm, troede at det var den ridtige ip jeg fik ved at skrive sådan..men hvordan ellers finder jeg ud a hvad den så hedder??

yousee modemet hedder scientific atlanta dpx2203 derfra ryger forbindelsen over en spa2100 og vidre til vores wrt54g.

Jeg har husket at sætte flueben i remote acces på vores wrt54g.
Avatar billede 383ci Nybegynder
21. december 2008 - 20:52 #8
Hmm googlede lige. Det ser ud som du skal route igennem igennem den spa2100, eller bytte den rundt med WRT54Gèn så den sidder i en LAN port på denne. Køre selv med en IP telefon boks bag en 54èr og det spiller maks. Så er der kun et sted der skal routes rundt.
Avatar billede zykov Nybegynder
21. december 2008 - 20:57 #9
okay.prøver jeg lige at bytte rundt på de to routere.

Vender tilbage senere når fet er på plads. :-)
Avatar billede 383ci Nybegynder
21. december 2008 - 21:14 #10
Den eneste ide i at have den siddende først er at spaèn kan lave QOS så der er linje nok til telefonen.
Ellers er der bare det mere at holde styr på, som du oplever nu.
Vil du have WTRèn til det kan du lægge Tomato Firmware i den, kan hentes her

http://www.polarcloud.com/tomato/

Men det er nu en god ide alligevel. Den køre meget bedre og klippe stabilt. Husk at forwarde de porte SPAèn bruger til den, i WTRèn, når du flytter rundt på dem. Ellers virker den ikke. Det bliver spændende at høre hvad du finder ud af.