Avatar billede casablanca Seniormester
14. december 2008 - 20:31 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

google sucks!

Google har åbenbart synes det er så smart at presse tvungne søgeord ned over hovedet på folk, når de søger via google. Jeg er dog møj træt af det og kunne godt tænke mig at få elimeret det en gang for alle. Nu har jeg flere gange været inde i googles indstillinger og afbestilt denne "tjeneste", men den bliver åbenbart ved med at komme frem i tide og utide. Nu har jeg igen været inde og afstille det bras, men nu bliver det ved med at være der.
Er der en venlig sjæl der kan hjælpe mig, så det helt bliver væk?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
14. december 2008 - 20:38 #1
What? Kan du give et eksempel?
Avatar billede casablanca Seniormester
14. december 2008 - 20:44 #2
Lige siden jeg fik min pc op at køre efter reperation/reinstallation for en uge siden, har jeg været generet af det jeg beskriver. Så går jeg ind i googles "søgepræferencer" og vælger "Du må ikke angive forslag til forespørgsler i søgefeltet".
Det hjælper så et stykke tid, men så begynder det op igen.
De søgeforslag jeg nævner, er det rullegardin med søgeord, der udfolder sig, når man (jeg) skriver i googles søgefelt.
Avatar billede milter Ekspert
14. december 2008 - 21:27 #3
Pudsigt, det samme skete for mig for et par dage siden, men en fjernelse af vingen i Googles preferencer har fået dem til at forsvinde igen.

Du er sikker på, du husker at klikke på "Gem indstillinger"?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
14. december 2008 - 21:31 #4
Er du sikker på at det er forslag og ikke en liste med de ord du tidligere har indtastet?

Hvis du bruger Internet Explorer, se: http://www.computerhope.com/issues/ch000604.htm

Question:

How to disable or enable Internet Explorer's AutoComplete.

Answer:

The Internet Explorer AutoComplete feature can be enabled and disabled by following the below steps.

1. Open Microsoft Internet Explorer.

2. Click Tools and then Internet Options.

3. In the Internet Options window click the Content tab.

4. Click the AutoComplete button.

5. Check or uncheck the options you wish have or not have AutoComplete. Below is a brief explanation of what each of the options are for.

* Web page addresses - AutoComplete for the address typed in the address bar.

* Forms - Enable a user to fill out fields that are commonly completed such as e-mail, address, phone number, etc.

* User names and passwords on forms - Any forms that are requiring usernames. This can be helpful for users who are frequently needing to enter their username and password. However, can also be a security risk if that computer is used or accessible by other users.
Avatar billede gurly Praktikant
14. december 2008 - 23:59 #5
Det er google tilsyneladen begyndt på for en uges tid siden
og det er iriterende dumt !!!!!!!!
Avatar billede gurly Praktikant
15. december 2008 - 00:00 #6
og det er ikke en explorer AutoComplete, det er noget google har lagt i søge siden
Avatar billede gurly Praktikant
15. december 2008 - 00:05 #7
men som milter skriver, på googles side klik på "indstillinger"
(lige til højre for søge feltet)
og så scroll til bunds på siden og ud for >
"Forslag til forespørgsler"  der sætter du kryds i >
Du må ikke angive forslag til forespørgsler i søgefeltet.
og husk at klikke gem nederst til højre.
Det har lige fjernet dem fra mig.
Avatar billede gurly Praktikant
15. december 2008 - 00:09 #8
nå nu læste jeg lige at det have du prøvet ! og at det kun hjælper en tid,

Det er sikkert når man tømmer temperery internet filer / sletter cookies,
så kan google ikke registrere ens foretrukne indstillinger, og så køre den bare standard indstilling.
Og det ser desværre ud til at det rulle gardin det er blevet standard.
Sådan noget flæsk !
Avatar billede olebole Juniormester
15. december 2008 - 00:33 #9
<ole>

Old news!  ;o)

Google Suggest har været i beta de sidste par år - og er åbenbart nu blevet implementeret i den alm. søgemaskine. Det er faktisk én af de applikationer, som for alvor satte skub i 'Ajax-hysteriet', og der har da også været et utal af spørgsmål om lign. løsninger her på sitet:
    http://www.google.dk/search?hl=da&q=google+suggest+site%3Aeksperten.dk&as_qdr=all&btnG=S%C3%B8g&meta=

/mvh
</bole>
Avatar billede casablanca Seniormester
15. december 2008 - 00:44 #10
Da der ikke har været nogen problemløsning udover den jeg selv fandt, men som af en eller anden grund ikke altid virker, for jeg har oplevet to gange nu, at de forbandede søgeordsforslag vender tilbage - selvom jeg har meldt det fra i googles præferencer.

Men er ret lettet over at det ikke kun er mig der er dødirriteret over det. Lige før jeg ikke gider det google-skod.
Synes det er så flabet når diverse software/internetudbydere bare presser alt deres lort ned over hovedet på folk i stedet for selv at lade dem vælge, som f.eks. microsoft, mozilla og nu google. Lad os da for f.... vælge selv - også selv om skidtet er gratis!
Olebole, jeg ved ikke hvor "old news" det er, for det er første gang jeg støder på det møj.
Gurly, jeg skal da lige lægge mærke til det du skriver om tømning af temp-filer har indflydelse. Hvis de har det, så skal du da helt klart have mine points.
Avatar billede milter Ekspert
15. december 2008 - 00:46 #11
Og her er lidt mere fra hestens egen mund:

http://labs.google.com/suggestfaq.html

Prøv at læse punkt 4.
Avatar billede milter Ekspert
15. december 2008 - 00:50 #12
... og nok også det om Google Toolbar, hvis du har den installeret.
Avatar billede olebole Juniormester
15. december 2008 - 00:59 #13
"Olebole, jeg ved ikke hvor "old news" det er, for det er første gang jeg støder på det møj." >> At du ikke har hørt om det før, kvallificerer det næppe i sig selv som en nyhed  =)

Hvis du er træt af at få reklamer ind ad døren, sætter du et 'Reklamer nej tak' skilt på døren. Synes du Google er noget møj, lader du bare være med at bruge den.

Valget er dit. Tag det og stop whining  ;o)
Avatar billede casablanca Seniormester
15. december 2008 - 11:00 #14
olebole: Valget er mit?! Så tror jeg ikke du har forstået mit spørgsmål, der går ud på, at jeg netop ikke føler jeg har et valg. Det svarer til, at du sætter dit nej-reklame op på døren, men at posten åbenbart er retarderet og ordblind. Så noget valg føler jeg ikke jeg har. Og jeg tuder heller ikke... jeg er bare flintrende rasende og havde mest lyst til at finde den tåbe fra Google, som står for den ide, så jeg kunne give ham et gok i hovedet og bagefter rense ham som en død fisk.

milter. Tak. jeg læser lige på det.
Avatar billede casablanca Seniormester
15. december 2008 - 11:10 #15
milter, vil du smide et svar, så får du mine points. Det er svaret på mit spørgsmål du linker til :).
Dybt åndssvagt det google skriver der, som skal retfærdiggøre denne "enormt smarte søgefunktion". Det er virkelig smart, at hvis man går ind for at lede på f.eks. "basalstofskifte", jamen så sørger denne "geniale" søgefuntion for, at du også kan blive distraheret i din søgning med andre forslag som "basguitar", "basalt" og en hel rullemenu med andre tåbelige forslag.
Avatar billede milter Ekspert
15. december 2008 - 14:10 #16
Det kommer her med tak for point :-)