Avatar billede Slettet bruger
11. december 2008 - 19:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjemmeside tilpasser sig selv efter skærmstørrelse/opløsning.

Jeg har lavet en side i flash, lagt den ind i Dreamweaver i str. 1280 x 800. Den ser flot ud på min pc, der bruger den skærmopløsning. Men andre ser slet ikke side som jeg. Kan man få den til automatisk at tilpasse den skærmopløsning den vises på?

Lyder rodet, men håber nogen forstår, og kan hjælpe mig.

Siden er www.caftur.dk

//Ellen
Avatar billede keysersoze Guru
11. december 2008 - 21:27 #1
den eneste måde du kan løse det pænt på er ved at finde en mindre fællesnævner for den størrelse du optimerer din side til, det kunne fx være 900px i bredden.

Meget af din flash-fil kunne - som jeg ser det - også sagtens nøjes med at være et centreret baggrundsbillede og så ville du kunne nøjes med kun at have selve indholdet til at være i flash, på den måde ville ca halvdelen af den nuværende side-bredde blive skåret væk.
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2008 - 21:56 #2
Jo det har jeg også prøvet....at lave den mindre, men så kommer der grimme kanter, og dem er jeg ikke så vild med. Jeg plejer at lave sider i ren html, så er ny indenfor flash sider. Men ville da nødigt skulle lave det om jeg har lavet.
Avatar billede keysersoze Guru
11. december 2008 - 23:03 #3
så længe flashen ikke må resizes (brug af procent i stedet for fast størrelse) så er der desværre ikke så mange muligheder.
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2008 - 07:33 #4
Så må jeg spørge.....hvordan laver jeg flashen om i procent? Jeg Kan lægge den mørkegrå baggrund ind som baggrund i html filen, og ikke som nu, hvor den er i flash. Så er der den lyse og de små ude ved siden, der skal i flash. Jeg sætter min kode ind, så du evt kan vise hvor jeg retter. Skal du se fla filen kan jeg sende den også.

Hilsen Ellen

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<title>Galleriet</title>
<style type="text/css">
<!--
body {
    background-color: #333333;
    margin-left: 0%;
    margin-right: 0%;
    margin-top: 0%;
    margin-bottom: 0%;
}
-->
</style></head>

<body>
<div align="left">
  <object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=7,0,19,0" width="1280" height="800" title="Gallerie">
    <param name="movie" value="galleri.swf" />
    <param name="quality" value="high" />
    <param name="BGCOLOR" value="#666666" />
    <param name="SCALE" value="exactfit" />
    <embed src="galleri.swf" width="1280" height="800" quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" bgcolor="#666666" scale="exactfit"></embed>
  </object>
</div>
</body>
</html>
Avatar billede keysersoze Guru
13. december 2008 - 10:47 #5
det er din height og width der skal ændres til fx 100% - men som sagt risikerer du fx at siden bliver lille og ulæselig eller helt ude af propertioner.
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2008 - 11:24 #6
Ja den går ikke, bliver ihvertfald et sjovt design ud af det. Jeg tror nu nok også jeg er ved at finde ud af det. Jeg har lagt den mørke side ind osm baggrund på dw og sat størrelsen i %. Så har jeg sat en swf ind i dw, og tror det hjælper meget. Men skal lige have uploadet før ud kan se.

Men ellers mange tak for hjælpen.

Ps skriv lige, så du kan få point ;-)
Avatar billede keysersoze Guru
14. december 2008 - 14:51 #7
jamen - så er der da et svar her, fortsat held og lykke med projektet.