Avatar billede valsbol Seniormester
08. december 2008 - 22:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Video på internettet

Jeg bruger Dreamweaver Pro CS3. Jeg har en lille video i WMV format. Hvordan sætter jeg den på min hjemmeside. Er det Schockwave eller Flash aktveX? Beskriv venligst hvad jeg skal gøre for at den kan ses også hvilke parametre der skal sættes på, og om jeg kan kovertere WMV til noget andet. Jeg har programmet SUPER.
Avatar billede olebole Juniormester
09. december 2008 - 11:21 #1
<ole>

Det enkleste er at uploade den til YouTube og implementere deres player på din side

/mvh
</bole>
Avatar billede valsbol Seniormester
09. december 2008 - 15:07 #2
Tak fordi du har taget dig tid til at svare. Jeg vil gerne lave det via min egen hjemmeside. Jeg har tidligere gjort det, men kan ikke huske hvordan jeg gjorde. Jeg har en wmv eller en AVI fil, hvad er bedst?
Avatar billede olebole Juniormester
10. december 2008 - 10:06 #3
Det er flv (Flash-Video) - og så bruger du en player, skrevet i Flash. Så sikrer du dig, at langt de fleste har glæde af din video
Avatar billede pepsiman Juniormester
17. december 2008 - 10:39 #4
hej

classid: 6BF52A52-394A-11d3-B153-00C04F79FAA6  //// wmv's kode.

<OBJECT id="VIDEO" width="320" height="240"
    style="position:absolute; left:344px; top:165px;"
    CLASSID="CLSID:6BF52A52-394A-11d3-B153-00C04F79FAA6"
    type="application/x-oleobject">

    <PARAM NAME="URL" VALUE="din video"> ////  test.wmv
    <PARAM NAME="SendPlayStateChangeEvents" VALUE="true">
    <PARAM NAME="AutoStart" VALUE="true">
    <PARAM name="uiMode" value="none">
    <PARAM name="PlayCount" value="9999">

    <embed src="din video"  //// test.wmv
    name = MediaPlayer
    type = "appilication/x-mplayer2"
    width="320"
    height="240"
    showcontrols="false"
    showstatusbar="true"
    autostart="false"
    playcount="1">    </embed>
  </OBJECT>

olebole>>>>> du siger noget om upload video til youtube og kopier til eget hjemmesider. jeg tænker ikke over det.. god ide..
Avatar billede pepsiman Juniormester
17. december 2008 - 10:40 #5
du bestemmer hvor position, left og top
Avatar billede valsbol Seniormester
17. december 2008 - 12:04 #6
Tak for svaret. Jeg kan se at du anbefaler at jeg sætter det ind i kode. Findes der ikke en nemmere måde at gøre det på. Der er jo i Design view en Object inspector, hvor man kan vælge Flash eller plugin knap. Jeg har før brugt Dr. 4.0 og der kunne jeg gøre det.
Men tak fordi du har givet dig tid til at svare.
Avatar billede olebole Juniormester
17. december 2008 - 16:24 #7
Hvis ikke det betyder noget for dig, om du skriver valid kode, kan du sikkert bruge noget i designview - eller du kan bruge koden ovenfor.

Hvis du derimod ønsker at skrive valid kode (og det må man da gå udfra), konverterer du videoen til flv-format og bruger en player i Flash ... hvilket også gør, at stortset alle kan se din video  ;o)
Avatar billede valsbol Seniormester
17. november 2010 - 11:11 #8
Tak til olebole