Avatar billede chr.kj Nybegynder
25. november 2008 - 09:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Nyhedsbrev sendt med CDO mail

Hejsa.

Jeg har et problem med at få mit nyhedsbrev til at virke med CDOMAIL - Jeg benytter normalt JMail men min udbyder understøtter desværre ikke JMail

Jeg har nogle brugere i en MYSQL DB som jeg gerne vil have hentet ud som modtagere af denne mail.

Dette har jeg gjort i et loop - Mit problem er, at den kun henter og sender første post i DB'en

Mit script ser sådan ud:

    strOverskrift = Request.Form("Overskrift")
    strIndhold = Request.Form("Indhold")

    Set objMail = Server.CreateObject( "CDONTS.NewMail" )

    Do While Not rs.EOF
    objMail.To = "" & rs("Brugernavn") & ""
    rs.MoveNext
Loop

    objMail.From = "AFSENDER"
    objMail.Subject = "SUBJECT SKRIVES HER"
    objMail.Body = objMail.Body & "INDHOLDET I MAILEN SKRIVES HER" & vbcrlf & vbcrlf
    objMail.Body = objMail.Body & strOverskrift & vbcrlf & vbcrlf
    objMail.Body = objMail.Body & strIndhold & vbcrlf & vbcrlf
    objMail.Host = "mailout.one.com"
    objMail.Send

    Set objMail = Nothing

Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede keysersoze Guru
25. november 2008 - 09:21 #1
Hver eneste gang du sætter din To-værdi overskriver du jo i ovenstående kode den eksisterende modtager - dvs det vil altid være den sidste i dit loop der modtager beskeden, og det er ikke et cdonts problem.

Skal du sætte flere modtager skal modtagere så vidt jeg husker sættes ind som en separeret liste - fx;

MyMail.To = "friend1@address1.com;friend2@address2.com"

Men overvej også om To er den korrekte bruge - mon ikke Bcc er bedre så man ikke kan se alle de øvrige modtagere.
Avatar billede chr.kj Nybegynder
25. november 2008 - 09:27 #2
Fandt ud af det.

Man skal åbenbart køre hele "CDO scriptet" i loopet inden det fungere. Det er ikke nok kun at loope To-værdien. Mailen virker efter dette.

Men tak for din kommentar keysersoze :)
Avatar billede keysersoze Guru
25. november 2008 - 09:38 #3
det betyder bare at du sender X antal beskeder frem for 1 hvilket gør dit script tungere - langt fra den optimale løsning.
Avatar billede chr.kj Nybegynder
25. november 2008 - 09:46 #4
Det kan jeg selvfølgelig godt se :/
Men det er den eneste form for artikel jeg har kunne finde som besvare mit spørgsmål tildels. http://www.aspheute.com/artikel/20000515.htm

Som sagt kender jeg ikke CDO mail særlig godt så hvis du har en anden og bedre løsning vil jeg selvfølgelig gerne høre denne og jeg opretter selvfølgelig point igen hvis det kommer der til :)