Avatar billede strikerdk Novice
19. november 2008 - 20:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Visual Studio: 26 - Error Locating Server/Instance Specified

Har oprettet et website i VS2008 og tilknyttet users og roles vha website admin manageren.

Her auto-oprettes en aspnetdb.mdb i VS2008, og det hele fungerer fint med login så længe det køres lokalt.

Smider jeg hele projektet op på serveren, meddeles følgende fejl:

An error has occurred while establishing a connection to the server.  When connecting to SQL Server 2005, this failure may be caused by the fact that under the default settings SQL Server does not allow remote connections. (provider: SQL Network Interfaces, error: 26 - Error Locating Server/Instance Specified)

------------------------------------------------------------------
Jeg har læst om denne fejl til ukendelighed, men ikke fundet et brugbart svar.

Der bliver jo ikke oprettet en connectionstreng til denne db i web.config, så hvordan skal den kunne finde dbén når den ryger op på serveren. Hvordan den finder denne aspnetdb lokalt forstår jeg heller ikke helt. Hvor smider den connectionen??

Er det nok bare at smide aspnetdb.mdb op på serveren i AppData folderen som den ligger i projektet, eller er det et KRAV at den smides op som en selvstændig SQL express db??

200 point til den der løser mit problem. :-)
Avatar billede strikerdk Novice
19. november 2008 - 20:50 #1
Det skal siges at jeg anvendes Windows Vista og SQL express 2005.
Jeg har flyttet projektet over fra en anden Vista maskine, og får nu også ovenstående fejl når jeg kombilere projektet lokalt. Fejlen opstår først idet jeg indtaster brugernavn og password.
Avatar billede strikerdk Novice
23. november 2008 - 04:04 #2
lukker her
Avatar billede theisk Nybegynder
16. april 2009 - 09:34 #3
Jeg har fuldstændig samme problem. Fandt du løsningen?
Avatar billede strikerdk Novice
16. april 2009 - 22:05 #4
Det lykkes mig desværre aldrig at finde en løsning på dette problem. Jeg ved der eksisterer læssevis af websites der omtaler det i forskellige henseender, men jeg fandt aldrig en løsning blandt dem. Desværre. :-(