Avatar billede kennethv Nybegynder
19. november 2008 - 10:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Server Management Stuido Express 2005

Er det muligt at generer XML med Server Management Stuido Express 2005? Hvordan gøres dette, hvis det er muligt?

Grundet til mit spørgsmål er, at man kan i SQL Server Enterprise Manager 2000, har jeg ladet mig fortælle.
Avatar billede aaberg Nybegynder
19. november 2008 - 10:45 #1
Hvad er det for noget xml du snakker om? Er det at hente data fra databasen som xml, eller? Hvis det er det du mener, så har det ikke noget med Server Management Studio at gøre, men en Sql Server database feature.

Se eventuelt dette link:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms345117.aspx
Avatar billede kennethv Nybegynder
19. november 2008 - 11:36 #2
Det som jeg har forstået, fået det forklaret fra en person som bruger (AvqModelDbExplorer.exe) til at exportere xml, er han bruger SQL Server Enterprise Manager 2000, som kan dette.
Avatar billede aaberg Nybegynder
19. november 2008 - 12:18 #3
I Microsoft SQL Server Management Studio kan du eksportere en database i xml-format. Det er rigtigt at dette er en funktion i Management Studio. man højreklikker på en database og vælger Tasks -> Export Data.... Denne funktion er dog ikke til rådighed fra Express versionerne.

Men du kan altid hente xml fra en tabel ved at skrive:
SELECT *
FROM tabel
FOR XML RAW
Avatar billede kennethv Nybegynder
19. november 2008 - 12:30 #4
Vil det sige at jeg skal bruge et værktøj som findes i SQL Server 2005, hvis der altså hedder sådan noget?
Avatar billede aaberg Nybegynder
19. november 2008 - 13:15 #5
SQL Server 2005 kan returnere XML når du skriver sql. Dette gøres ved at tilføje "FOR XML RAW" i enden af din sql-sætning. For eksempel:

SELECT *
FROM tabel
FOR XML RAW

Hvis du vil eksportere en hel database som XML, skal du bruge SQL Server Management Studio 2005 (Den fulde version). Du kan ikke gøre dette med Express versionen.
Avatar billede kennethv Nybegynder
19. november 2008 - 13:47 #6
Hvis man har den. Kan man så bare kun installere den?
Avatar billede aaberg Nybegynder
19. november 2008 - 14:08 #7
Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår din sidste kommentar! Hvis du mener om den fulde version af SQL Server Management Studio kan installeres på samme maskine hvor SQL Server Management Studio Express er installere, så tror jeg (uden at være helt sikker, da jeg aldrig har prøvet) at svaret er ja.
Avatar billede kennethv Nybegynder
19. november 2008 - 14:22 #8
Helt super. Jeg er da blevet en del klogere.

Ligger du lige et svar?
Avatar billede aaberg Nybegynder
19. november 2008 - 14:24 #9
:-)