Avatar billede Slettet bruger
11. november 2008 - 20:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Har jeg brug for et HDMI kabel?

Har købt et Medion Life 32 tommer fladskærms-TV. Det virker perfekt.

Har så efterfølgende købt en Medion Life hardisk/DVD box til at optage udsendelser på. Denne virker også helt fint.

De to enheder er forbundet med en almindeligt SCART kabel. Det virker i princippet også helt fint.

MEN! Jeg har jo nu opdaget, at begge dele har HDMI-stik, og altså kan forbindes med et HDMI-kabel (som ikke fulgte med).

Skal jeg købe et HDMI-kabel, og i givet fald, i hvilke brugssituationer får jeg en forbedret billedkvalitet?

Mit indgående TV signal kommer fra kabel-tv (YouSee).
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
11. november 2008 - 20:50 #1
Billedkvaliteten vil nok blive en anelse bedre, da SCART er analogt. Når du bruger SCART så konverteres signalet fra digitalt til analogt og derefter tilbage til digitalt igen i fjernsynet. Et HDMI kabel koster ikke ret mange penge, så du kan jo prøve.
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2008 - 12:07 #2
Tak - smid et "svar"
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2009 - 16:43 #3
Lukker
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2009 - 16:43 #4
Lukker