Avatar billede holmsgaarden Nybegynder
07. november 2008 - 09:17 Der er 17 kommentarer

Kan man registrere om et popupvindue bliver blokeret?

Hej Eksperter,

Kan man på nogen måde eksekvere en funktion i javascript når et pop-up vindue bliver blokeret? Jeg har nemlig en side hvor et betalingsvindue bliver blokeret, og vil gerne underrette brugeren om at de har en eller anden blokering aktiveret.

/Peter
Avatar billede Jensen DK Novice
07. november 2008 - 09:31 #1
Du går ind på funktioner på internet siden vælger blokering af pop ud vinduer,så instillinger for pop ud vinduer og vælger det  sted der må vises.
Avatar billede Jensen DK Novice
07. november 2008 - 09:33 #2
Du tilføjer det websted der må vises.
Avatar billede w13 Novice
07. november 2008 - 09:36 #3
Nej, det kan du ikke. Blokeringen sker helt uafhængigt i de forskellige browsere og kan ikke måles. Ellers ville det heller ikke være ligeså sikkert.
Avatar billede holmsgaarden Nybegynder
07. november 2008 - 12:26 #4
Okay w13, ikke det svar jeg havde håbet på, men tak for hjælpen alligevel :)

Silbidor: Læs spørgsmålet inden du svarer..

Jeg holder lige tråden åben i tilfælde af der er nogle andre der har forslag..
Avatar billede Jensen DK Novice
07. november 2008 - 12:42 #5
Jeg forstår det sådan, at det er hos dig pop ud vinduet bliver blokeret, og hos mig hvis det sker, må jeg så gøre som jeg skrev tidligere.
Avatar billede w13 Novice
07. november 2008 - 12:52 #6
silbidor>> Det er denne del, som spørgeren hentyder til: "vil gerne underrette brugeren om at de har en eller anden blokering aktiveret".

Denne del er selve spørgsmålet.
Avatar billede Jensen DK Novice
07. november 2008 - 13:15 #7
Det har jeg set, men blokeringen er hos modtageren og det forstod jeg var spørgeren, hvis det er hos brugeren, så skal han / hun gøre som jeg har skrevet.
Avatar billede znopie Nybegynder
07. november 2008 - 13:33 #8
Man kan vel registrerer et klik på det link, som brugeren klikker på, og derefter registrerer om siden bliver vist.

Hvis klikket på linket er registreret, men selve den siden som kommer som pop-up ikke registreres, så må man gå ud fra den er blokeret?

Den bliver en lang funktion, men noget ajax og din basiskode.

Ved ikke om du forstår mig? :/
Avatar billede holmsgaarden Nybegynder
07. november 2008 - 13:37 #9
Det er jo ikke et spørgsmål om hvordan de skal gøre det. Brugeren skal bare notificeres om, at et popup er blevet blokeret og at de skal gøre noget aktivt før de kan komme til betaling..

Og det er ikke nok med den lille displaybar der kommer i toppen af vinduet i IE, der skal noget mere synligt..
Avatar billede w13 Novice
07. november 2008 - 17:34 #10
znopie>> Jeg tror, din løsning ville kunne gøre det. Men hvad du ville bruge AJAX til, forstår jeg ikke.
Avatar billede roenving Novice
07. november 2008 - 17:47 #11
Man kan jo sætte en global variabel, og så teste om den findes efter et stykke tid:

<script type="text/javascript">
var newWin = null;
function openMyPayWindow(parms){
  if(newWin)
    newWin.close();
  newWin = window.open("https://...","newWin");
  setTimeout("checkMyPayWindow()",300);
}
function checkMyPayWindow(){
  if(!newWin)
    alert("Du har ikke fået åbnet betalings-vinduet.\nMåske har du en aktiv popup-stopper, som du må disable for at kunne betale !-)");
}
</script>
Avatar billede olebole Juniormester
08. november 2008 - 18:48 #12
<ole>

- eller du kan bruge noget andet end et popup vindue ... en iframe eller et object element

/mvh
</bole>
Avatar billede mclemens Nybegynder
10. november 2008 - 12:53 #13
Ole -> Vil iframe/object ikke give et problem med "manglende"
hængelås, når vi snakker om en evt. SSL sikret betalingsside ?

Vedrørende Roenving's forslag kan du måske oprette et klikbart link på selve siden, hvis automatisk åbning af popvinduet ikke sker - og så alerte 'Klik venigst på "Gå til betaling" for at fortsætte'. Og så kan det vindue som du åbner ved at folk klikker der føre folk ind til betalings siden. (Det er måske lettere for folk blot at klikke på et link end at tillade popup vinduet, samt at IE for eksempel ikke reloader siden ved folks tilladelse af popup vinduer - hvis det ellers giver problemer).
Avatar billede holmsgaarden Nybegynder
10. november 2008 - 15:29 #14
Tak roenving, det var vist den løsning jeg ledte efter, det er den vej jeg vil gå..

Ole: Som mclemens skriver, så kan man af sikkerhedsmæssige årsager ikke åbne det i en iFrame.

mclemens: Jeg har ikke mulighed for at indsætte min egen knap til at åbne vinduet pga. problematikken med ssl kryptering. (Det er et CMS system, så der er begrænsninger for hvad jeg kan pille i)
Avatar billede olebole Juniormester
10. november 2008 - 15:35 #15
Ahhhh ... jeg havde overset, der var tale om SSL. Jamen, så er der vel ikke så meget at diskutere. Så skal du bare linke i fuldt vindue og glemme alt om ekstra window objekter. Det er ikke uden grund, W3C slår på tromme for at samle alt i ét window objekt - og det gælder specielt, når du roder med SSL  =)
Avatar billede roenving Novice
10. november 2008 - 16:46 #16
Jamen så siger jeg velbekomme '-)
Avatar billede Jensen DK Novice
01. december 2008 - 12:51 #17
Sker der noget her?  Kan der afsluttes?
Du kan læse her hvordan man giver point / lukker sine spørgsmål.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar