Avatar billede pumpa Nybegynder
04. november 2008 - 12:54 Der er 10 kommentarer

Plextor driver til vista

hej folkens.

Jeg har lige installeret vista men min plextor dvdbrænder kan ikke læse dvder. hvor kan jeg finde en driver til vista ?

jeg har haft ringet til plextor suport, og de kan ikke forstå det ikke virker, men vista vil kun genkende min brænder som cd.drev og driveren er fra 2006.

på forhånd tak
Brian
Avatar billede Jensen DK Novice
04. november 2008 - 13:18 #1
Det kan være at vista kan finde en driver når du bruger dette link.
http://www.gratisupload.dk/download/17330/
Avatar billede pumpa Nybegynder
04. november 2008 - 17:00 #2
det vil jeg lige prøve , så vender jeg tilbage
Avatar billede pumpa Nybegynder
04. november 2008 - 18:08 #3
Det virkede ikke sorry.
Avatar billede pumpa Nybegynder
04. november 2008 - 18:09 #4
Jeg mangler en driver til vista og min plextor er en px-760a/sa
nogen der kan hjælpe ?
Avatar billede hottadpole Nybegynder
04. november 2008 - 19:20 #5
Der findes mig bekendt ikke drivere til optiske enheder. Disse ligger i operativsystemet, i dit tilfælde Vista. Hvis dir drev ikke vil acceptere dvd skiver er det nok i stykker.
Avatar billede pumpa Nybegynder
04. november 2008 - 23:08 #6
drevet er ikke i stykker , det er bare vista da ikke kan læse den driver som ligger i vista. så derfor kunne jeg godt tinke mig en driver til vista som kommer fra et andet sted ind vista. men jeg køber bare en nyt plextor brænder der er nede i pris kun.450kr.

ps tak for hæjlpen folkens. men ingen kunne regtig hjælpe mig så jeg lukker tråden selv.
Avatar billede Jensen DK Novice
05. november 2008 - 06:47 #7
Der er helt sikkert en driver i Vista, har du været i enhedshåndtering og fjernet dit DVD drev? genstartet og så fået Vista til at geninstallere dit drev, hvis ikke så prøv.
Avatar billede Jensen DK Novice
05. november 2008 - 07:25 #8
Kom lige til at tænke på om du har installeret SP1, hvis ikke så tror jeg at problemet er løst med den installering.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
05. november 2008 - 09:17 #9
Hvordan kan du afgøre at drevet er i orden men driveren e defekt, når drevet ikke fungerer?
Avatar billede pumpa Nybegynder
05. november 2008 - 13:41 #10
Jeg har sp1 instaleret. og brænderen virkede fint lige inden jeg instaleret vista i maskinen.
Jeg har prøvet af fjerne driver i  enhedshåndtering intet virker. Jeg tror bare der er en lille upser fra plextor side med det nu gamle drev/driver.