Avatar billede packey Nybegynder
02. november 2008 - 19:15 Der er 1 kommentar

Skype opkald falder ofte ud

Ved ikke om det er under den rigtige tråd jeg skriver, men jeg har generelle problemer med en skype forbindelse. Ofte falder samtalen ud midt i det hele. Vi har fullrate 8Mbit/ 2Mbit med en zyxell router. Derefter sidder der en 10/100Mbit switch som deler forbindelsen, ikke trådløst, men med kabel, til 2 pc'er med windows XP pro. Skype er installeret på den ene pc og nogle gange under opkald falder samtalen ud og man må kalde op igen. Det er opkald fra SKYPE til fastnet. Har købt en landepakke hos skype så der er gratis opkald til alle fastnet i DK. Ved godt der også er fri telefoni hos fullrate, men tit bruger jeg det til konference kald hvor der er flere fastnet numre på. Tror I det er et SKYPE relateret problem eller et netværksmæssigt?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
02. november 2008 - 20:05 #1
Jeg har været fast skype bruger i efterhånden mange år, og må sige at det er meget meget sjældent at opkald er faldet ud ved mig. Heller ikke skype til fasnet eller fastnet til skype.