Avatar billede 1batman Nybegynder
01. november 2008 - 12:37 Der er 4 kommentarer

Lave XML produkt feeds fra mssql

hej
Jeg skal have lavet en xml fil fra mssql der skal anvendes som et produkt feed indeholdt produktnavn, billede , pris mv - men jeg har ikke kunne finde noget om hvordan man laver det - er der en der kan hjælpe?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. november 2008 - 12:41 #1
Hvis du bare vil have et tilfældigt XML format så:

SELECT * FROM dintabel WHERE etellerandet FOR XML AUTO

Hvis det skal være et bestemt XML format, så skal du fortælle lidt om:
  tabel struktur
  XML struktur
  programmerings sprog
Avatar billede 1batman Nybegynder
01. november 2008 - 12:46 #2
jeg er ikke med på hvad du mener med struktur - jeg har ingen XML fil nu og det en sådan jeg skal have lavet udfra en MSSQL database - selve sitet er lave i ASP
Avatar billede arne_v Ekspert
01. november 2008 - 12:49 #3
Nej - men har du nogen ønsker til hvordan den XML skal se ud ?
Avatar billede 1batman Nybegynder
01. november 2008 - 13:00 #4
XMLen skal anvendes som et produkt feed der har følgende tabeller

ID
CategoryFkey
Item
Headline
CMS_Item_Price
CMS_Detailed_Description
Hidden (hvis SAND skal den ikke være med i feed)