Avatar billede daniel_s Nybegynder
01. november 2008 - 10:29 Der er 10 kommentarer

Problemer med opkobling til database på Surftown domain

Hej derude.

Har lavet en hjemmeside i ASP.net C#. Den virker fint på den lokale server, men efter jeg havde uploadet den til mit Surftown domain, fik jeg følgende Error, når jeg skal ind på siden.

Jeg har prøvet en responce/redirect fra en index.html fil.
Jeg har ændret min domæne til at køre ASP.net version 2.0.

men lige lidt hjælper det.
------------------------------------------>

Server Error in '/' Application.
An error has occurred while establishing a connection to the server. When connecting to SQL Server 2005, this failure may be caused by the fact that under the default settings SQL Server does not allow remote connections. (provider: SQL Network Interfaces, error: 26 - Error Locating Server/Instance Specified)
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.Data.SqlClient.SqlException: An error has occurred while establishing a connection to the server. When connecting to SQL Server 2005, this failure may be caused by the fact that under the default settings SQL Server does not allow remote connections. (provider: SQL Network Interfaces, error: 26 - Error Locating Server/Instance Specified)

Source Error:

An unhandled exception was generated during the execution of the current web request. Information regarding the origin and location of the exception can be identified using the exception stack trace below.

Stack Trace:

[SqlException (0x80131904): An error has occurred while establishing a connection to the server. When connecting to SQL Server 2005, this failure may be caused by the fact that under the default settings SQL Server does not allow remote connections. (provider: SQL Network Interfaces, error: 26 - Error Locating Server/Instance Specified)]
System.Data.SqlClient.SqlInternalConnection.OnError(SqlException exception, Boolean breakConnection) +800131
System.Data.SqlClient.TdsParser.ThrowExceptionAndWarning(TdsParserStateObject stateObj) +186
System.Data.SqlClient.TdsParser.Connect(ServerInfo serverInfo, SqlInternalConnectionTds connHandler, Boolean ignoreSniOpenTimeout, Int64 timerExpire, Boolean encrypt, Boolean trustServerCert, Boolean integratedSecurity, SqlConnection owningObject) +737554
System.Data.SqlClient.SqlInternalConnectionTds.AttemptOneLogin(ServerInfo serverInfo, String newPassword, Boolean ignoreSniOpenTimeout, Int64 timerExpire, SqlConnection owningObject) +114
System.Data.SqlClient.SqlInternalConnectionTds.LoginNoFailover(String host, String newPassword, Boolean redirectedUserInstance, SqlConnection owningObject, SqlConnectionString connectionOptions, Int64 timerStart) +421
System.Data.SqlClient.SqlInternalConnectionTds.OpenLoginEnlist(SqlConnection owningObject, SqlConnectionString connectionOptions, String newPassword, Boolean redirectedUserInstance) +181
System.Data.SqlClient.SqlInternalConnectionTds..ctor(DbConnectionPoolIdentity identity, SqlConnectionString connectionOptions, Object providerInfo, String newPassword, SqlConnection owningObject, Boolean redirectedUserInstance) +173
System.Data.SqlClient.SqlConnectionFactory.CreateConnection(DbConnectionOptions options, Object poolGroupProviderInfo, DbConnectionPool pool, DbConnection owningConnection) +133
System.Data.ProviderBase.DbConnectionFactory.CreatePooledConnection(DbConnection owningConnection, DbConnectionPool pool, DbConnectionOptions options) +30
System.Data.ProviderBase.DbConnectionPool.CreateObject(DbConnection owningObject) +424
System.Data.ProviderBase.DbConnectionPool.UserCreateRequest(DbConnection owningObject) +66
System.Data.ProviderBase.DbConnectionPool.GetConnection(DbConnection owningObject) +494
System.Data.ProviderBase.DbConnectionFactory.GetConnection(DbConnection owningConnection) +82
System.Data.ProviderBase.DbConnectionClosed.OpenConnection(DbConnection outerConnection, DbConnectionFactory connectionFactory) +105
System.Data.SqlClient.SqlConnection.Open() +111
System.Data.Common.DbDataAdapter.FillInternal(DataSet dataset, DataTable[] datatables, Int32 startRecord, Int32 maxRecords, String srcTable, IDbCommand command, CommandBehavior behavior) +121
System.Data.Common.DbDataAdapter.Fill(DataSet dataSet, Int32 startRecord, Int32 maxRecords, String srcTable, IDbCommand command, CommandBehavior behavior) +137
System.Data.Common.DbDataAdapter.Fill(DataSet dataSet, String srcTable) +83
System.Web.UI.WebControls.SqlDataSourceView.ExecuteSelect(DataSourceSelectArguments arguments) +1770
System.Web.UI.WebControls.Repeater.GetData() +50
System.Web.UI.WebControls.Repeater.CreateControlHierarchy(Boolean useDataSource) +232
System.Web.UI.WebControls.Repeater.OnDataBinding(EventArgs e) +53
System.Web.UI.WebControls.Repeater.DataBind() +72
System.Web.UI.WebControls.Repeater.EnsureDataBound() +55
System.Web.UI.WebControls.Repeater.OnPreRender(EventArgs e) +12
System.Web.UI.Control.PreRenderRecursiveInternal() +86
System.Web.UI.Control.PreRenderRecursiveInternal() +170
System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain(Boolean includeStagesBeforeAsyncPoint, Boolean includeStagesAfterAsyncPoint) +2041

Version Information: Microsoft .NET Framework Version:2.0.50727.1433; ASP.NET Version:2.0.50727.1433

<----------------------------------------------------------

Er der en venlig sjæl derude, der har svaret?
Avatar billede kalp Novice
01. november 2008 - 11:07 #1
Din sql connection string er forkert=)
Avatar billede daniel_s Nybegynder
01. november 2008 - 11:14 #2
//Din sql connection string er forkert=)//

Kalp vil du så ikke lige fortælle mig hvad jeg skal ændre den til?
Avatar billede driis Nybegynder
01. november 2008 - 11:36 #3
Du har højst sandsynligt skrevet forkert servernavn i connectionstring som kalp er inde på :-). Prøv at post den her, så vi kan se hvad der kan være galt, samt evt. oplysninger fra Surftown, så kan det være vi kan hjælpe.

*VIGTIGT* Du skal selvfølgelig ikke poste dit password til databaseserveren !!!
Avatar billede daniel_s Nybegynder
01. november 2008 - 11:45 #4
det vil jeg meget gerne, men jeg aner ikke hvor jeg finder den henne. (Er helt grøn indenfor ASP.net)

Hvis du fortæller mig hvor jeg kan finde den, vil jeg med glæde poste den.

ps. Jeg har ikke oprettet nogen database inde på surftown. Jeg har kopierert hele min mappe, hvor database lå inde i.
Avatar billede kalp Novice
01. november 2008 - 12:39 #5
ja så skal du starte med at oprette databasen hos surftown..

du skal ikke bruge din databasefil direkte på serveren..

i administrationen hos surftown kan du oprette din database.
Avatar billede daniel_s Nybegynder
01. november 2008 - 12:58 #6
okay det er gjort nu... hvad skal jeg så gøre?
Avatar billede kalp Novice
01. november 2008 - 13:53 #7
hvis du kigger i din web.config.. kan du så se en database forbindelse?
Dvs. oplysninger til din database?

eller har du hardcoded den?

det er den der skal tilpasses.
Avatar billede daniel_s Nybegynder
01. november 2008 - 14:09 #8
<connectionStrings>
        <add name="ConnectionString" connectionString="Data Source=.\SQLEXPRESS;AttachDbFilename=|DataDirectory|\Database.mdf;Integrated Security=True;User Instance=True"
            providerName="System.Data.SqlClient" />
    </connectionStrings>

det er det eneste jeg kan finde i min webconfig, der indeholder connectionString
Avatar billede kalp Novice
01. november 2008 - 17:48 #9
mit bud er at den skal se mere sådan ud:

<connectionStrings>
        <add name="ConnectionString" connectionString="DRIVER={SQL Server}; SERVER=servernavn; DATABASE=databasenavn; UID=brugernavn; PWD=password"
            providerName="System.Data.SqlClient" />
    </connectionStrings>

du kan helt undlade DATABASE=databasenavn; hvis du kun har en database.
Avatar billede langorm Nybegynder
18. december 2008 - 22:40 #10
hei!
Eg kjører Mssql med surftown og har endelig fått kontakt med sql-serveren!
men det viser seg at det noe galt med Private sConn.

har dere noen ide hva som kan gjøres?
____________________________________________________________________________________
Min Connections:

<connectionStrings>
            <add name="ConnectionString" connectionString="DRIVER=sqlexpress; SERVER=212.97.133.33; DATABASE=Langorm_hjern; UID=Langorm_????; PWD=******"
                providerName="System.Data.SqlClient" />
    </connectionStrings>
___________________________________________________________________________________

Server Error in '/' Application.
--------------------------------------------------------------------------------

Object reference not set to an instance of an object.
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object.

Source Error:

Line 48:    Implements IHttpModule
Line 49:
Line 50:    Private sConn As String = ConfigurationManager.ConnectionStrings("SiteConnectionString").ConnectionString.ToString()
Line 51:    Private oConn As New SqlConnection(sConn)
Line 52:

Source File: D:\hshome\langorm\minweb.com\App_Code\URLRewrite.vb    Line: 50

Stack Trace:

[NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object.]
  URLRewrite..ctor() in D:\hshome\langorm\minweb.com\App_Code\URLRewrite.vb:50

[TargetInvocationException: Exception has been thrown by the target of an invocation.]
  System.RuntimeTypeHandle.CreateInstance(RuntimeType type, Boolean publicOnly, Boolean noCheck, Boolean& canBeCached, RuntimeMethodHandle& ctor, Boolean& bNeedSecurityCheck) +0
  System.RuntimeType.CreateInstanceSlow(Boolean publicOnly, Boolean fillCache) +103
  System.RuntimeType.CreateInstanceImpl(Boolean publicOnly, Boolean skipVisibilityChecks, Boolean fillCache) +268
  System.Activator.CreateInstance(Type type, Boolean nonPublic) +66
  System.RuntimeType.CreateInstanceImpl(BindingFlags bindingAttr, Binder binder, Object[] args, CultureInfo culture, Object[] activationAttributes) +1036
  System.Activator.CreateInstance(Type type, BindingFlags bindingAttr, Binder binder, Object[] args, CultureInfo culture, Object[] activationAttributes) +114
  System.Web.Configuration.Common.ModulesEntry.Create() +41
  System.Web.Configuration.HttpModulesSection.CreateModules() +203
  System.Web.HttpApplication.InitInternal(HttpContext context, HttpApplicationState state, MethodInfo[] handlers) +1006
  System.Web.HttpApplicationFactory.GetNormalApplicationInstance(HttpContext context) +259
  System.Web.HttpApplicationFactory.GetApplicationInstance(HttpContext context) +114
  System.Web.HttpRuntime.ProcessRequestInternal(HttpWorkerRequest wr) +350

--------------------------------------------------------------------------------
Version Information: Microsoft .NET Framework Version:2.0.50727.1433; ASP.NET Version:2.0.50727.1433