Avatar billede bonaparte Nybegynder
30. oktober 2008 - 11:07 Der er 10 kommentarer

Google giver advarsel for dynamiske sider

Hejsa!

Kan ikke forstå, at Google, efter at jeg har oploadet min rettet sitemap.xml (www.torbenrif.dk), giver følgende advarsel:

Alle webadresserne i dit Sitemap er markeret som havende dynamisk indhold.

Hvad mener Google med det, jeg synes da ikke at have noget dynamisk på mine sider!?

De bedste hilsner
Bonaparte
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. oktober 2008 - 11:15 #1
Måske på grund af

  <changefreq>always</changefreq>

Der er nok ikke ændret på dine sider flere gange om dagen, så sæt den fx til en gang om ugen.
Avatar billede bonaparte Nybegynder
30. oktober 2008 - 15:06 #2
ja, har selv tænkt på det og har lige ændret det til <changefreq>daily</changefreq>, det underlige er at det har heddet <changefreq>always</changefreq> lige siden den er blevet lagt op for ca. 1½ siden og det var MikkelDeMib firma der sende et færdigt sitemap.xml til mig.. underligt;)

Jeg må vente og se hvad der sker..
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. oktober 2008 - 16:00 #3
Man bør sætte den til en frekvens, der afspejler ændringer på sitet. Derved fremstår man mest seriøs og troværdig.
Avatar billede bonaparte Nybegynder
30. oktober 2008 - 17:25 #4
du har ret, jeg sætter den til engang om ugen - det er da også mere realistisk -Thumbs up:)
Avatar billede bonaparte Nybegynder
30. oktober 2008 - 17:27 #5
Har du nogen ide om hvorfor mit favicon på www.ptcc.dk ikke vises i IE, men gør det i Firefox?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. oktober 2008 - 17:38 #6
Det ser umiddelbart normalt ud i FF - jeg bruger ikke IE.
Avatar billede w13 Novice
30. oktober 2008 - 17:54 #7
Også i Safari. IE kan godt være lang tid om at finde ud af at vise det.
Avatar billede bonaparte Nybegynder
30. oktober 2008 - 18:35 #8
Underligt!

Skal det skrives på en anden måde end hvad jeg har gjort:
<link rel="shortcut icon" href="/favicon.ico" type="image/ico" />

Og hey, tak for feedback!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. oktober 2008 - 18:53 #9
IE har det med at cache hvad den (tror den) ved. Prøv Ctrl-F5 - er det ikke en "super-opdatér"?
Avatar billede zips Juniormester
30. oktober 2008 - 18:53 #10