Avatar billede mikguth Nybegynder
29. oktober 2008 - 21:42 Der er 2 løsninger

Stereo-lyd på Zepto 6625wd

Hej eksperten.
Jeg har en ZEPTO 6625WD med Realtek HD Audio. Når jeg sætter hovedtelfoner eller mit anlæg (via minijack) til spiller den ikke i stereo. Lyden kommer kun ud af den ene højttaler. Zepto foreslår andre hpvedtelefoner, genindstallering af driver og geninstallering af windows. De 2 første er prøvet, men den sidste kræver formatering, da min CD-versin af W er ældre end den der er installeret (pga. opdateringer). Og det er jeg ikke helt frisk på. Hjælp søges!
Avatar billede haverslev Novice
29. oktober 2008 - 22:15 #1
3 ting.

1. at Klik på start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Enhedshåndtering
Klik på + udfor Enheder til Lyd,Video og spil
H-klik på de linier der er der og vælg fjern og genstart pc`en
Lad Windows selv finde og installere det hele igen.

2. Installere den nyeste drivere herfra :
(husk det er en zip fil som skal pakkes ud først og derefter installeres)
ftp://ftp.zepto.dk/Notebooks/Znote6625WD/Drivers/XP/Audio/

Hvis problemet ligger i windows XP, så prøv dette:
Smid din XP cd i drevet og boot op på den, i første skærmbillede "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på ” R ” for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS
(Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter)

Hvilken Windows-installation vil du logge på, tast: 1        (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS > Skriver du nu:  chkdsk c: /p /r  (+tryk på ENTER )
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit + enter
Avatar billede mikguth Nybegynder
30. oktober 2008 - 22:08 #2
Tak for svaret.
Har kun prøvet nr. 1. Men det gjorde ingen forskel.
Har fundet ud af at lyden er fin og i stereo når den kommer ud af de højttalere der sidder i computeren. Det synes jeg peger i retning af, at det er minijack-indgangen den er gal med, eller hvad?
I så fald kræver det vel reperation.