Avatar billede exert Nybegynder
28. oktober 2008 - 22:21 Der er 3 kommentarer

SearchProtocolHost.exe og SearchFilterHost.exe

SearchProtocolHost.exe begynder en gang imellem at stige i hukommelsesforbrug. Den tæller simpelthen op til omkring 890.000 KB med en langsom computer til følge.

Når SearchProtocolHost.exe er færdig overtager SearchFilterHost.exe med at bruge hukommelse ind til den når omkring det samme. Det er sket en helt del gange på det sidste. Hvad tricker den, og skal jeg bare lade den arbejde færdig?
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. oktober 2008 - 22:37 #1
start med at kontroller at der ikke er tale om malware versioner at de to filer, se f.eks her

http://www.file.net/process/searchprotocolhost.exe.html
Avatar billede corleonedk Nybegynder
28. oktober 2008 - 22:52 #2
De er normalt en del af Windows search/index,men nogle malware programmer kan også finde på at skjule sig som dem..

De fleste problemer folk har haft med dem er dog pga Itunes,der har tvunget dem til at køre ofte fordi programmet helle tiden ændre på filers placering.Der har løsning været at gå ind i Index mulighederne i Xp og Vista og gå under avanceret der og fravælge alle XLM filer..
Avatar billede k1n1 Nybegynder
09. januar 2009 - 15:59 #3
Kør services.msc. Den viser alle processer der startes op.
Find Windows Search og stop tjenesten.
Ændrer den, så den ikke starter automatisk fremover.
Dette virkede for mig.

Jeg fik problemet efter at have installeret office enterprise og opdateret den.