Avatar billede darrich Novice
28. oktober 2008 - 17:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

2 ADSL forbindelser på samme telefonkabel

Hej

Jeg har i dag følgende:
- ADSL forbindelse (til arbejde)
- Stofanet kabelmodem forbindelse (til privat - har privat server)
Jeg har ikke fastnet telefon.

Da bredbånd er blevet billigere, har jeg planer om at omlægge min private forbindelse fra stofanet til en ADSL forbindelse, men det vil så betyde at jeg vil have 2 x ADSL forbindelser.

Kan man det uden problemer?
Avatar billede leif Seniormester
28. oktober 2008 - 17:15 #1
Kun hvis du har ledig kobber og så vil du komme til at betale for en Basislinie på den ene.
Avatar billede fbhzone Nybegynder
28. oktober 2008 - 17:53 #2
Hvis du kun har 1 linje så er der som regel rigelig ledig kobber, men du skal som leif siger have flere linjer.
Avatar billede darrich Novice
28. oktober 2008 - 22:24 #3
Hvad vil det sige at betale for en basislinie?
At den skal oprettes med et nummer?

Der er et telefonnummer tilknyttet til min arbejds ADSL, uden den dog bliver brugt til telefoni.
Avatar billede leif Seniormester
29. oktober 2008 - 09:26 #4
Afhængig af hvilken udbyder du vælger så skal du betale for enten en Basis eller Telefonlinie.

En Basis- eller Bærelinie er en linie som kun kan håndtere en xDSL

Dog har fx. CC det indeholdt i deres priser at du betaler for en Basislinie hvis du ikke har Telefonlinie

Hvis der skulle oprettes et telefonnummer, så havde jeg vel skrevet det ? Hvad dit arbejde har gjort skal jeg ikke kunne sige, men fx. der hvor jeg er, der opretter vi normalt kun Basislinier hvor det er muligt
Avatar billede darrich Novice
30. oktober 2008 - 15:45 #5
Jeg er ikke så bekendt med anvendte begreberne, hvorfor jeg nok spurgte lidt forkert i ovenstående, men det blev jeg så klogere af. :o)

Jeg har forhørt mig ud fra ovenstående bistand, og er blevet oplyst det kræver det er samme leverandør for at man kan få to ADSL'er på samme adresse.

Tak for hjælpen. Smid et svar
Avatar billede darrich Novice
06. november 2008 - 08:16 #6
I får lige en chance mere for at smide et svar :o)
Avatar billede leif Seniormester
06. november 2008 - 08:57 #7
Det er vel ikke krævet, igen afhængig af kobbermængden på lokationen.

Fx. hvis du bestiller 2 stk. PSTN linier, så vil du oftes også kunne få 2 stk. ADSL forbindelser hos hver sin udbyder hvis TDC altså vil slippe den ene PSTN linie.
Avatar billede leif Seniormester
06. november 2008 - 08:57 #8
TDC har leveringskrav hvis du bestiller en Telefonlinie
Avatar billede leif Seniormester
06. november 2008 - 10:15 #9
.