Avatar billede hlt Juniormester
28. oktober 2008 - 12:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

password sværhedsgrad

Jeg har et website med den indbyggede login kontrol. Men jeg kunne godt tænke mig at ændre sværhedsgraden. Som det er lige nu, skal man indtaste minimum et specialtegn i sit password. Kunne man fjerne dette check i f.eks config filen, så man kode mæssigt kunne definere hvor svært/let man ønsker at brugeren bruger som password.
Avatar billede simsen Mester
28. oktober 2008 - 15:40 #1
Hej hlt,

Ja det kan du godt. Du laver din egen membership provider - hvor du sætter password format mm:

Eksempel:
<membership defaultProvider="CustomizedMembershipProvider">
      <providers>
        <clear />
        <add connectionStringName="CMS" name="CustomizedMembershipProvider" applicationName="/CMS" type="System.Web.Security.SqlMembershipProvider" passwordFormat="Clear" minRequiredNonalphanumericCharacters="0" minRequiredPasswordLength="3" maxInvalidPasswordAttempts="3" passwordStrengthRegularExpression=""
          requiresQuestionAndAnswer="false" requiresUniqueEmail="false" enablePasswordRetrieval="true"/>
      </providers>

Og så kan du så selv programmere dig ud af det på login siden :-)
Avatar billede hlt Juniormester
28. oktober 2008 - 17:18 #2
Men har det så nogen indflydelse på andre ting, at man laver sin egen membershipprovider? Jeg bruger flere af de indbyggede kontroller
Avatar billede hlt Juniormester
28. oktober 2008 - 18:29 #3
Kunne man nøjes med at bruge minRequiredPasswordLength og minRequiredNonalphanumericCharacters. Ville alle andre kontroller stadig bruge default membership provider.
Jeg må indrømme at jeg ikke er helt med på det her membership provider. Hvis man laver sin egen membership provider, er der så ikke nogen funktioner som bruges i forbindelse med kotroller som ikke vil virke, eller har jeg misforstået noget?
Avatar billede hlt Juniormester
31. oktober 2008 - 15:29 #4
Nu har jeg lige prøvet at indsætte dit eksempel, men det resultat at de indbyggede kontroller ikke virkede mere. Kan det virkelig passe at man er nødt til at omskrive hele membership provideren for at ændre på om der kræves at der indtastes et specialtegn i passwordet. Der må da være en eller anden indstilling hvor man kan sætte den slags.
Avatar billede hlt Juniormester
03. november 2008 - 11:20 #5
Er der nogen der ligger inde med en kopi af den originale membership provider? Så man hurtigt kan skifte membership provideren ud, og det eneste jeg skal gøre er at ændre password værdien. Og måske fortælle mig hvordan jeg implementere den. Jeg vil bare have at det skal virke som med den indbyggede membership provider, med undtagelse af passwordet selvfølgelig
Avatar billede hlt Juniormester
11. november 2008 - 14:30 #6
Kan man bruge det eksempel fra Microsofts hjemmeside? Og så bare ændre den værdi med minRequiredNonalphanumericCharacters? Og skal denne provider ligge i app_code mappen?
Avatar billede hlt Juniormester
14. november 2008 - 21:11 #7
Hmm, jeg synes måske jeg skriver lidt med mig selv her. Men du får point alligevel. Jeg tror måske det var en anden fejl fra min side der gjorde at jeg ikke kunne få det til at virke.