Avatar billede jaybee Nybegynder
28. oktober 2008 - 11:47 Der er 3 kommentarer

skærm går i sort efter opstart

Jeg skiftede mit grafikkort for 4 måneder siden på min pc. Intet problem. Virkede fint. Pludselig for en uge siden går min skærm i sort efter opstart. Slukker og tænder jeg for skærmen kan jeg se windows skrivebord på skærmen i 5 sekunder. Så slukker skærmen igen og går i sort, dog med gøn lampe, der indikerer, at skærmen er tændt. - Jeg købte så en anden skærm. Efter 3 uger gik også den i sort. Samme reaktion. Tænder og slukker jeg skærmen, ser jeg skrivebordet i få sekunder, og så lukker skærmen ned. Har prøvet skærmene på andre computere. Her er problemet det samme, så noget er der sket med begge mine fladskærme. Men hvad???? - Jeg brug Vista Basic version.
Gode hilsner
Jan
Avatar billede john.doe Nybegynder
28. oktober 2008 - 16:57 #1
det er backlight i skærmene der er gået i stykker, du må have garati på mindst den ene så ned til forhandler og få den byttet.
Avatar billede jaybee Nybegynder
29. oktober 2008 - 19:36 #2
Men hvad forårsager denne defekt? - Det virker underligt, at 2 skærme med ret kort varsel får ødelagt deres backlight. Ligger årsagen ikke i bund- eller grafikkort??
Avatar billede john.doe Nybegynder
30. oktober 2008 - 10:41 #3
nej grafikkortet kan intet gøre ved backlight, det er simpelthen for dårlige skærme