Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
28. oktober 2008 - 10:05 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

variabel til funktion

side test 1 - scrollPunkt_1 er variabel hentet fra db

<A HREF="test_2.asp#scrollPunkt_1" onclick="init(scrollPunkt_1);">tekst 1</A><br><A HREF="test_2.asp">tekst 2</A>

side test 2 - scrollPunkt_1 er variabel hentet fra db
<%
for a = 0 to 5
%>
<a id="scrollPunkt_<%=a%>" name="scrollPunkt_<%=a%>">hej <%=a%></a>
<%
next
%>
her var tanken så - hvis der klikkes på tekst 1 - en funktion der fanger værdien og fortæller hvor på siden den skal stå

hvis der klikkes på tekst 2 skal den bare gå til toppen
Avatar billede elveejay Nybegynder
28. oktober 2008 - 12:20 #1
Hm...er ikke lige sikker på det, men prøv evt. at anvende CodeGuru. Der er svar på under en arbejdsdag oftest, og der er nogle der ved noget om alt. Ofte giver de sågar program eksempler med som man lige kan paste ind som løsning.
CodeGuru har sparet mig mange grå hår!
Avatar billede locke Nybegynder
28. oktober 2008 - 13:10 #2
Jeg ved ikke helt, om jeg har forstået. Er det ikke hvad "link.asp#xxx" gør? Så hvad skal din init() så gøre?
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
28. oktober 2008 - 13:34 #3
problemet er -> har følgende link på en side

<a href="test#'+varID+'"  onClick="java script:init()">Link</a>

når jeg så komme til ny side

<a name="'+varID+'">her skal siden vises fra - d.v.s. scrolle ned til</a>

jeg er jo ligesom nødt til at finde ud af hvor på siden det er
Avatar billede olebole Juniormester
28. oktober 2008 - 14:32 #4
<ole>

Hmmmm ... hvorfor dog sende folk over på CodeGuru og spilde op mod en arbejdsdag? Hvad mon skulle være galt med at få svar på samme eller mindre tid på Eksperten?
"Ofte giver de sågar program eksempler med som man lige kan paste ind som løsning" >> Jamen, det er jo præcis, hvad der sker på dette site(?)  =)

mitbrugernavn >> når dokumentet ligger i browseren, har det forladt serveren - og da ASP kun kan gøre noget på serveren, kan ASP ikke gøre noget ved linket i det øjeblik, du klikker på det

/mvh
</bole>
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
28. oktober 2008 - 15:02 #5
har fil test_1.asp

<table width="50%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <tr> <td><A HREF="test_2.asp#scrollPunkt_1" name="">tekst 1</A></td>  </tr>
  <tr> <td><A HREF="test_2.asp#scrollPunkt_2" name="">tekst 2</A></td>  </tr>
  <tr> <td><A HREF="test_2.asp#scrollPunkt_3" name="">tekst 3</A></td>  </tr>
  <tr> <td><A HREF="test_2.asp#scrollPunkt_4" name="">tekst 4</A></td>  </tr>
  <tr> <td><A HREF="test_2.asp#scrollPunkt_5" name="">tekst 5</A></td>  </tr>
  <tr> <td><A HREF="test_2.asp#scrollPunkt_6" name="">tekst 6</A></td>  </tr>
  <tr> <td><A HREF="test_2.asp#scrollPunkt_7" name="">tekst 7</A></td>  </tr>
</table>

fil test_2.asp

<script type="text/javascript" language="javascript">

function initPage()
{
    posDiv();
}

function posDiv(){
    objDiv = document.getElementById("divPlace");
    objDiv.style.left = document.documentElement.offsetWidth/2 - 100 + document.body.scrollLeft;
    objDiv.style.top = document.documentElement.offsetHeight/2 - 100 + document.body.scrollTop;
//  document.getElementById("divPlace").innerText = "Left: " +objDiv.style.left + ", Top: " +objDiv.style.top;
}

window.onload = initPage;
window.onscroll = posDiv;
window.onresize = posDiv;

</script>

<body>
<div style="position:absolute;" id="divPlace">
    <font style="background-color:#FF0033; width:200px;height:200px;">Hello World</font>
</div>

<table style="width: 50%; border-width: 0; border-collapse: collapse">
  <tr><td height="300" valign="bottom"><a id="scrollPunkt_1" name="scrollPunkt_1">anker 1</a></td></tr>
  <tr><td height="300" valign="bottom"><a id="scrollPunkt_2" name="scrollPunkt_2">anker 2</a></td></tr>
  <tr><td height="300" valign="bottom"><a id="scrollPunkt_3" name="scrollPunkt_3">anker 3</a></td></tr>
  <tr><td height="300" valign="bottom"><a id="scrollPunkt_4" name="scrollPunkt_4">anker 4</a></td></tr>
  <tr><td height="300" valign="bottom"><a id="scrollPunkt_5" name="scrollPunkt_5">anker 5</a></td></tr>
  <tr><td height="300" valign="bottom"><a id="scrollPunkt_6" name="scrollPunkt_6">anker 6</a></td></tr>
  <tr><td height="300" valign="bottom"><a id="scrollPunkt_7" name="scrollPunkt_7">anker 7</a></td></tr>
  <tr><td height="300" valign="bottom"><a id="scrollPunkt_8" name="scrollPunkt_8">anker 8</a></td></tr>
</table>
</body>
</html>

har vist sovet lidt - den gå jo selvfølgelig fra anker til anker - mit problem er så at function posDiv ikke skal scrolle med have fast position ved onload - dvs på midten - og ikke scrolle med.

hvordan klarer jeg så det ????

;-))) altid rart med link til sider - var en smut omkring - men ak ja - der kunne gå en hel arbejdsdag eller fri weekend ;-))))
Avatar billede olebole Juniormester
28. oktober 2008 - 15:20 #6
Så skal du ikke skrive nogen hash i URL'erne i test_1.asp. Dernæst må du i test_2.asp måle hele indholdets højde - trække viewportens højde fra - og dividere med 2.
Sæt til slut dokument elementets scrolTop til det fundne tal. Så burde det køre  =)

Jeg har ikke tid til at lave det for dig, da jeg er på arbejde, men nu ved du i det mindste, hvordan det kan løses
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
28. oktober 2008 - 15:32 #7
vil du komme med et eksempel når du får fri ;-))))
Avatar billede olebole Juniormester
28. oktober 2008 - 15:39 #8
Ja, hvis jeg får tid. Om 20 minutter skal jeg afsted til Jylland og arbejde de næste par dage, så jeg må se, hvad jeg får af tid på hotellet  =)
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
28. oktober 2008 - 15:43 #9
lyder godt - og god tur herover til det jydske
Avatar billede olebole Juniormester
28. oktober 2008 - 15:45 #10
jow dak, da!  ;D
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
07. november 2008 - 13:49 #11
hvis du er kommet hjem fra det jydske - så læg et svar så jeg kan få afsluttet dette spørgsmål ;-)))
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
24. november 2008 - 12:02 #12
olebole -> er du forsvundet i det jydske ;-))))
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
08. april 2010 - 12:46 #13
lukker
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
08. april 2010 - 12:46 #14
lukker