Avatar billede nikolajh Nybegynder
26. oktober 2008 - 19:19 Der er 6 kommentarer

USB Bluetooth dongle

Jeg har købt en usb bluetooth dongle så jeg kan bruge mit trådløse mac tastatur på min pc med win xp. det fungerer også fint, men jeg kan ike have andre enheder sat til som kører med bluetooth, min telefon og min mus??? jeg kan kun have en af tingene sat til af gangen. kan det passe?? skal man have en bluetoth dongle for hver ting man vil have sat til??
Donglen kan findes her http://kinapriser.dk/open1/openosc/openosc/bluetooth-usb-dongle-vista-xp-p-159.html.
Hjælp :D
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. oktober 2008 - 19:49 #1
Hvad siger de på support@kinapriser.dk ?
Avatar billede mbd77 Nybegynder
27. oktober 2008 - 11:27 #2
Hvilket software bruger du? Var der Blue Soleil (software) med ved købet?

Donglen burde sagtens kunne håndtere flere enheder på én gang, det er formentlig den software du bruger der sætter begrænsningen.
Avatar billede nikolajh Nybegynder
27. oktober 2008 - 20:44 #3
Supporten siger man kun kan have en enhed sat til ad gangen...
jeg bruger den medfølgende software... hvilken driver skal jeg ellers bruge hvis du siger det er softwaren der sætter begrænsningen??
hvis det er sandt at man kun kan have en enhed sat til, kan man så købe en dongle mere og så have sat 2 ting til sin computer samtidig???
Avatar billede mbd77 Nybegynder
28. oktober 2008 - 08:50 #4
Tja, supporten har nok ret - de kender forhåbentlig deres produkt bedre end jeg gør ;-)

Men jeg har en dongle der ligner din til forveksling - og der kan jeg godt forbinde f.eks 2 telefoner samtidig...
Derfor ville jeg umiddelbart mene at hardwaren godt kunne håndtere flere enheder af gangen - men jeg kan naturligvis tage fejl.

Jeg har brugt det software der er med som hedder Blue Soleil - det er betalingssoftware og ikke særligt billigt...
Min dongle fungere iøvrigt stort set kun med det software - havde smidt cd'en væk på et tidspunkt og prøvede med noget andet, og da kunne jeg efter flere timers forsøg godt forbinde en enhed, men ikke overføre noget og det virkede rigtig rigtig skidt... Så softwaren er ret vigtig ifølge min erfaring.

Håber du får løst dit problem :-)
Avatar billede nikolajh Nybegynder
28. oktober 2008 - 10:59 #5
Har prøvet blue soleils evaluation copy, og der kan stadig kun være en enhed sat til ad gangen... tror i man kan købe en ekstra dongle og så på den måde kunne have både mus og tastatur sat til samtidig??
Avatar billede mbd77 Nybegynder
28. oktober 2008 - 14:42 #6
Burde man sagtens kunne. De har hver deres MAC-adresse (som vidst endda står på enheden på en lille label.
Men jeg tør ikke love det, da jeg aldrig selv har prøvet. Af og til bliver man overrasket over IT'ens begrænsninger :-)