Avatar billede maria1984 Nybegynder
25. oktober 2008 - 21:20 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

min harddisk forsvinder

er der nogen der kan fortælle mig hvorfor i al verden min ene harddisk forsvinder som er delt op i 2 partition? Imorges var der 2-3 gange hvor den forsvandt også genstartede jeg computeren, så var de der igen. Men nu er den helt forsvundet.

De er lidt over 2 år gammel.
Nu har jeg brugt en masse programmer for at gendanne mine tabte filer som jeg havde gemt på netop denne HD, mange dages arbejde, og har endelig købt en ekstern harddisk, så jeg kunne gemme dem på den, men nu er den HD forsvundet selvfølgelig...

HJÆLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLllllP...  Er ved at få nok af denne computer!! :'(
25. oktober 2008 - 22:05 #1
... forsvundet fra BIOS eller i PC'ens (XP ? Vista?) Diskhåndtering eller i Stifinder ?
Avatar billede Jensen DK Novice
26. oktober 2008 - 06:02 #2
Lyder som om det er en Maxtor, de kan finde på at forsvinde, jeg har en på 200GB og den forsvandt jævnligt for ½ år siden, lige nu kører den fint, har tænkt på at købe en anden HD.
Avatar billede maria1984 Nybegynder
26. oktober 2008 - 17:54 #3
både fra Bios, og pc'en og diskhåndtering osv.

Ja Det er en Maxtor ...  Dene r fundet igen, men sikker på den forsvinder igen..  hmm..

Tænkte på om det måske havde noget med det at gør om begge hard måske stor som Slave eller Master.?

For jeg ved der skal altid være en master, og den anden slave., men jeg kan ikke finde ud af hvordan. Har kigget der hvor man plejer at skifte, men der er ingen tekst om hvilke det er slave og hvilke master
Avatar billede maria1984 Nybegynder
26. oktober 2008 - 21:30 #4
her er et link hvor I kan se billedet af min harddisk. HElt nederst på disken, er der vist en lille tegning med en henvisning pil til den sorte rektangel. Jeg gættede på at den måske viste at hvis jumperen sidder på venstre side er det Slave, ellers Master.

Ved I om det er rigtigt?  Der står "SATA 1,5 GB s/mode setting"  STår S'et som Slave??????
Avatar billede maria1984 Nybegynder
26. oktober 2008 - 21:31 #5
26. oktober 2008 - 22:13 #6
Generelt -> SATA betyder ->
http://computergeil.dk/sata-ii-forklaret.4303.ahtml
(Altså ikke noget med "Slave" / Master" i SATA verdenen...)

http://www.pcsupport.dk/support/Harddisk.html
Avatar billede maria1984 Nybegynder
27. oktober 2008 - 02:53 #7
ok..  tak for linkene  læst dem begge igennem, men mener ikke jeg kunne finde noget om Slave eller Master.

Men er du nu helt sikker på at det er ligegyldig det med slave og master i "SATA verden"??
29. oktober 2008 - 19:52 #8
Jeps - er sikker på den detalje...
Avatar billede maria1984 Nybegynder
30. oktober 2008 - 01:42 #9
ok...  :)